VAN CHIGAGO TOT DE GOLF VAN MEXICO

MAART AMERIKA 2011

Dit is de eerste regel van ons reisverhaal in het vroege voorjaar van 2011. We gaan weer een camper wegbrengen van de fabriek naar het verhuurdepot in Orlando. Zo gezegd een Special Test Drive. We gaan van het koude Chigago, naar het warme Florida. Waar we vakantie gaan vieren.

Koud, koud, heeeeel koud. 7 maart na een goede vlucht zijn we aan gekomen in Chigago na een kleine 9 uur vliegen. Sjaak heeft naar buiten zitten kijken er licht natuurlijk nog erg veel ijs overal. We zijn over Groenland en Canada gevlogen, wat erg mooi was om te zien. We stonden buiten te wachten op de shuttlebus naar het Comfort Suite Hotel, en een medereiziger zei "daar komt het busje naar het Suite hotel" je snapt het al we werden naar het verkeerde hotel gebracht. Nou dat was een gratis rondje. Het was hier ijskoud met een hele gemene wind. Staan er een paar van die idioten in korte broek, die kwamen van Florida. In het goede hotel aangekomen waren er twee mensen van de fabriek Moturis aanwezig om te papieren van de huur af te handelen. Nog een klein hapje gegeten en daarna gelijk in bed gedoken.

Om ½ 8 verzamelen in de hotel lobby en om 8 uur het vertrek naar de fabriek in Wakarusa waar we de camper gingen ophalen. Er waren voor 7 maart 18 campers op te halen. De helft van de mensenwaren Duitser de andere helft Nederlanders. Onderweg hebben we de instructie video bekeken, de rit duurde ongeveer een kleine 3 uur. Het was vanmorgen niet zo erg koud als gisteren middag. Alle campers stonden met de motor en het aggregaat te draaien voor ons, erg aardig dan is hij ook niet zo koud. We werden welkom geheten door een of andere baas van de fabriek van het oosten van Amerika. Toen we de camper in stapten, was het een soort thuis komen voor ons. Het uitpakken en het bed opmaken was dan ook zo gebeurd.

Om 1 uur konden we vertrekken, het ging allemaal erg vlot, het is een voordeel dat we in 2009 al een keer een camper hebben weggebracht. Lekker een flink eind gereden, onderweg gelijk de eerste boodschappen gedaan voor de eerste dagen. Onderweg zeggen we nog tegen elkaar "wat raar dat die bomen allemaal in het water staan". 's Avonds op het journaal zien we dat er hele stukken land ondergelopen zijn in verschillende gebieden waar we doorheen gereden zijn. Stelletje dombo's dat we zijn, het is gewoon een overstroming, door het smeltwater uit de bergen.

Om 7 uur aangekomen op de camping, Sjaak heeft onderweg nog even opgebeld om te vragen of we nog op tijd konden inchecken. Dat was geen probleem. Om ongeveer 6 uur was het pikdonker, we hebben nog ongeveer 3 kwartier gereden om op de camping te komen. De dame die ook aan de telefoon was kwam na een paar minuten om ons in te checken. Stroom erop en de kachel aan, lekker hoor binnen met een drankje en een hapje. Om half tien ging bij ons licht uit. Het weer was minder koud als gisteren er hing nu een aarding wolkendek over het gebied waar doorheen gereden zijn. We zijn tot Delaware gekomen en hebben 360km gereden, dat is voor de eerste dag meer dan we daten. Goed fris winterweer.

Lekker geslapen om 5.30 waren we allebei klaar wakker. Dus eruit en ontbijten, kunnen we lekker vlot weg rijden. Zitten we te eten, zegt Sjaak "de kachel slaat niet meer aan". Nou dat klinkt bekent. Nee he, "niet weer zegt Mieke. In 2009 hadden we ook al kachel pech. Nou dat wordt dus bellen en bellen en nog een keer bellen. We konden op ongeveer 15 km afstand naar een service bedrijf voor RV wagens. Dus dat was oké. Ook hadden we nog geprobeerd om de kachel te starten met een draaiende motor, stond in het boekje van de camper. Wij naar het op gegeven adres gereden, die man komt naar de camper en zegt "de kachel doet het hoor". Wij helemaal verbaast want als je voorin zit hoor je dat niet. De man zegt ik kijk voor de zekerheid wel alles even na. Blijkt na enig onderzoek dat er onder het gasfornuis de unit zit, met verschillen slangen die hete lucht naar buiten blazen maar een van die slangen gewoon hete lucht het keukenblok in blaast. Mieke had gisteren al gezegd wat wordt het heet in die kastjes. De kachel is uit veiligheid uitgeschakeld, om verdere verhitting te voorkomen. De man een gat geboord en de uitgang naar buiten gemaakt, hopelijk is dat voldoende om de kachel nu gewoon werkend te houden zolang wij hem willen gebruiken.

Na wat geworstel op de ringweg om Columbus wat een flinke stad is, hebben we toch nog de goede weg kunnen vinden. Soms heb je van die dagen, die lopen gewoon niet zo lekker. 's Middags toch nog een lekker eind kunnen rijden naar het zuiden, hopelijk hoeven we volgende week helemaal de kachel niet meer te gebruiken. Vandaag was het heerlijk weer, ongeveer een graad of 8 met een lekker zonnetje. Het is een Test Drive, nou inmiddels weten we dat wel, zal ik maar zeggen. Omdat de camper winterklaar gemaakt is. Konden we de eerste dagen geen water innemen. Nu we zijn uit de vorstgrens en kunnen we water innemen. Maar dat dacht je, Sjaak gaat water tappen en alles loopt zo de grond weer in, dat is tocht niet helemaal de boedeling. Ne een telefoontje met de technische ondersteuning is het opgelost. Wat blijkt, op de fabriek vergeten een kraantje dicht te draaien. Nou, vinden we het wel genoeg voor deze Test Drive. Vandaag 300 km gereden.

9 maart. Goed geslapen, weer heel erg vroeg op weg. Het heeft volgens ons de hele nacht geregend. Die klote (excuse-moi) voor het woord gebruik. De kachel deed het weer niet, soms wel en soms niet. Nou ja, we gaan gelukkig hopelijk naar de warmte. Ook onderweg heel de dag regen. Verder niet erg veel bijzonders te vertellen vandaag, rijden, tanken, koffie drinken, lunchen en zo scheuren wij door de States. Deze dag vliegt letterlijk voorbij langs de Highwy. Mieke is inmiddels snot verkouden en ligt om een uur of 8 op bed. Sjaak heeft het nog een uurtje later gemaakt. Deze dag kwamen we op een kilometer stand van 503 km.

10 Maart. Al rijdend en tikkend gaan we zo snel mogelijk naar het zuiden, Sjaak achter het stuur en Mieke achter de laptop. Maar dat is toch niet zo'n goed idee, de laptop staat een beetje te dansen op de tafel. Dus ik sluit maar weer af.

Daar ben ik weer, we zijn voor vandaag op de plaats van bestemming gekomen langs de kant van de snelweg op een camping. Kunnen we morgen zo het laatste stukje rijden naar de Golf van Mexico. We verwachten dat daar het weer wat warmer wordt. Vandaag ging alles van een leien dakje, ook wel eens lekker, dat hoort bij het reizen. We zijn met alle gemak door Atlanta gereden, met de Tom-Tom en Tom-Mieke dat ging prima. Het is ½ 5 en we zitten inmiddels aan de borrel en zijn helemaal blij. De kachel doet het en ook het water is gevuld. Verder kan deze reis niet meer stuk. We koken een prak en doen een paar potjes yahtzee en gaan lekker pitten. Vandaag af en toe een buitje en een zonnetje. 660 km is vandaag het resultaat van een dag flink doorpoken.

Vandaag gaan we voor het laatste stuk om bij de Golf van Mexico te komen en natuurlijk wat hogere temperaturen. De omgeving zien we steeds groener worden. We rijden zo het voorjaar in. De omgeving hier is erg mooi. Soms is het net Noord Frankrijk en dan weer de Belgische Ardennen. Ineens zagen we een groot boord met welkom in de sunshine state Florida. De laatste staat van deze reis die we aandoen. Met een koffie en lunchstop onderweg zagen we om 12.00 uur de Golf van Mexico voor ons liggen, en eerlijk is eerlijk, hij ligt er prachtig bij. Het laatste stuk langs de kust is erg leuk om te zien, prachtige witte stranden met leuke villa's in zachte pasteltinten geschilderd. Om twee uur zijn we op de luxste camping aangekomen in ons nog relatief korte camping leven. Kost wat maar dan krijg je ook wat. Mooi zwembad, goed in gerichte badkamers. Drie keer per dag komen ze je huisafval ophalen. 's Morgens kun je voor een paar dollar aanschuiven aan een ontbijtbuffet.

De snowbirds (overwinterraars uit het noorden van de VS) krijgen hier korting, dus grijs is hier de haarkleur, (lijkt wel mode). De meesten hebben een klein hondje, dat is goed voor de sociale contacten. 's Morgens gaan ze er mee wandelen, met een grote koffiemok naar het campingkantoortje, om de gratis koffie te halen. Wat Sjaak natuurlijk ook gelijk doet. We werden ook uitgenodigd om vanavond mee te komen spelen met het wereldberoemde Bingo spel. Er werd ons ook verteld dat het een druk voorjaarsseizoen (springbrake) is tot ongeveer 1 april en dat als je zeker wilt zijn van een goede plek in een bekende plaats in Florida dat je van tevoren moet reserveren.Tot zover de reisbelefenissen van Chigago tot aan de Golf van Mexico. De roma's (Sjaak en Mieke)

Jan Bruinink

Hoi Mieke en Sjaak.Het gaat weer goed bij jullie.Weer een paar km gemaakt. Hoeveel moet je er ongeveer maken voor je op de plaats van bestemming ben.Je gaat in ieder geval de warmte tegemoet.Wij gaan Ma- Di woe- naar Johan en Nel die hebben bij Nijmegen een huisje gehuurd.Hopen dat het zonnetje schijnt. Jacquemien kom donderdag met een vriendin een dagje naar Spijkenisse breng ik ze s''avonds weer naar Budel.Fijne dagen verder wees voorzichtig.Kusjes Jan en Jannie

Frans en cilla

Hallo Roma's
Nou het ga weer goed he om zo te lezen.Dat sjaak nog steeds een klusjes man is ook goed want met kachel's kan hij goed omgaan.Ik hoop dat het wel lekker warm wordt want dat is goed voor de verkoudheid.En moeten jullie ook al zo'n hondje voor onder je arm!!!! werkt wel want je krijg veel aanspraak,anders neem je sjaak maar mee aan een bandje ook leuk?
Dikke knuffel van ons XXXX

Frans en cilla

Was ik net klaar met het verhaaltje hoor ik ping,zitten d
e foto's er bij.Weer die kleine met zo'n grote camper
alleen nu nog een kleurtje.
gr van ons.

Frans

Hallo, de eerste etappes maken jullie wel kilometers, maar jullie zullen nu wel misschien de zon bereikt hebben.
Prettige reis en veel plezier verder.
Tot ziens en ik volg jullie.
Frans.

Martien en Corrie

Hallo wereld reizegers, wat een gezellig reisverslag zeg, dat is jou (Mieke) wel toe vertrouwd.
Ben niet gauw jaloers, maar nu toch wel, als ik dat allemaal leest.
Maar geniet van het leven hé, maar dat doen jullie zeker.
Wij blijven jullie volgen, op deze bijzondere reis.

Goede reis verder, en we horen weer van jullie.

Een dikke smak voor Sjaak ( van Corrie ) en een poot van Martien.

En Mieke jij een knuffel van ons beide.

jan bruinink

Ik schrok van de tell zo laat op de avond.Was een smsje.Hard stikke leuk Gr Jan en Jannie

gerrie&gert

Lieve luitjes fijn om wat te hooren Sjaak kon zeker geen kleinere camper krijgen.En nu op naar het mooie weer .Kus en knuffels van je zus Groeten G&G

marianne en theo

Kom ik net thuis van het werk lees ik een gezellig reisverhaal van jullie We hadden al een paar keer gekeken of er een berichtje van jullie was.Na een paar opstart problemen nu alles in orde en het grote genieten kan nu beginnen. Heel veel plezier en een dikke kus van ons.

Rob

Hallol Roma''s,

Ik ben blij weer wat te horen.
De camper ziet er blitz uit, net niet te klein, kan Mieke in bed uitzieken als Sjaak een paar miles wegtuft.
Ben Gisteren thuisgekomen, om 4 uur tijdens de krant inslaap gevallen tot 6 uur toen Kiki belde, daarna tot 10:30 uur en toen lekker mijn eigen bedje in.
Als je op de zwartemarkt gaat kijken is er vast wel een mooi bandje te vinden om Sjaak aan te doen , je leert hem blaffen en je hebt ook aanspraak.
Groetjes
Rob

Joop en Rona

Wat leuk weer een verhaal van jullie te lezen.
Dat lijkt me wel heel speciaal om zo een camper weg te mogen brengen. Hebben jullie je hier voor aangemeld of zo. Lekker vakantie vieren straks in Florida. Wij zijn tig jaar geleden in Florida geweest, Naples.

Nou heel veel plezier en geniet er van.

Groetjes Joop en Rona

Onno en Gerda

Lijkt me dat jullie een geweldige vakantie gaan vieren.
Nog bedankt voor het SMS'je . as aangenaam verast.
Hopelijk hebben jullie de kachel niet meer nodig.
Wij zijn nu bezig met de voorbereiding voor onze vakantie in Mei . Gaan een dag of 12 naar Beieren.
Is geen USA, maar dat komt ook wel weer.
Veel plezier verder en mooi weer.
Mieke , ik hop dat je nog mooie plaatjes mag schieten.

Gr Onno en Gerda

kiki

haaaallllooooo vakantiegangers,

hij gaat lekker he daar:-)

mieke heb je al een halsbandje voor sjaak gekocht???

hier is iedereen gelukkig weer thuis ik had er nu toch wel een beetje genoeg van om wees te zijn.

ik hoop dat jullie nu toch echt mooi weer gaan krijgen want hier is het voorjaar ook aangebroken.

groetjes
kiki

Jan

Leuk om te zien We hebben deze reis ook gemaakt 7 mrt tot 9 apr en dat kraantje hadden wij ook (toeval of bij allemaal?) we zijn via key West naar Orlando gegaan en daar ingeleverd 2600 mijl super reis ook enkele stormen meegemaakt ( zie you tube : regen Florida 2011 Jan en Joke) Veel vacantieplezier in toekomst Jan Joke