AIRLIE BEACH, ROLLINGSTONE, MISSION BEACH EN TWEE DAGEN CAIRNS.

Hallo allemaal, hier weer een aflevering van ons blog. Het is een van de laatste, onze reis zit er haast op. Veel leesplezier en allemaal bedanktvoor de leuke reacties van jullie kant.

Groetjes Mieke en Sjaak

21 tot en met 25 december. Wat een leuke en relaxte onderbreking hebben we gehad in Airlie Beach en met de boot. De grote topper was natuurlijk de cruise met de Solway Lass. Verder hebben we gewoon vakantie gevierd en heel fatsoenlijk de kerstdagen doorgebracht. We hebben heerlijk in en bij de lagoon gelegen. Wat een prachtig bad is dat. Het heerlijke leventje bestond uit. Terrasje pakken, hapje eten, boodschapje doen, wasje draaien en verder heel veel zwemmen en onder een palmboom met een goed boek. Voor de kerst hebben we een paar goede flessen wijn gehaald en zelf eten gemaakt. Voor wie het echt weten wil, biefstuk, gebakken aardappels en een bak gemengde sla. Het was lang geleden dat Mieke op eerste kerstdag eten heeft gekookt. Bij de camper veel kerstmuziek gedraaid. Tweede kerstdag doen ze hier niet aan. Wel boxing day, dat is de grote uitverkoop. We zagen beelden op de t.v. dat in de grote steden Meyers, een soort V&D 's morgens om 5 uur open ging. En dan staan er al honderden mensen te wachten tot ze eindelijk naar binnen mogen, om zo hun koopjes te kunnen halen. Wat een gekkenhuis. Het is een beetje te vergelijken met de dwaze dagen van de Bijenkorf maar dan die drie dagen in een dag gepropt.

26 december. WEER OP WEG. Vandaag gaan we weer verder naar het noorden. Na al dat geluier en genieten van het niets doen. De route die we rijden is een beetje saai. Heel veel suikerrietvelden, wat ananas en veel mangoplantages komen we tegen. Soms is het net Zeeland en af en toe zijn er wat bergen in de verte. Er hangt in de bergketen zeer zware bewolking. Waar wij rijden is het heel licht bewolkt. We rijden vlak langs de kust, daar is het meestal helder. Nog even met de gedachte gespeeld om in Townsville met de ferry naar Megnetic eiland te gaan. Maar we vinden dat we dat dan te gehaast moeten doen. We zijn noordelijk van Townsville gestopt in het gehucht Rollingstone, nooit iemand van gehoord. Maar we hebben op een geweldige camping gestaan, pal aan zee. Met 's middag een heerlijk windje en schaduw van een palm, nou wat wil je nog meer. Nou wat dachten jullie? Oké dan, dan doen we er nog een geweldig mooi zwembad bij, dat twee jaar geleden is aangelegd. We zijn weer helemaal blij. We hebben ongeveer 240 km gereden.

27 DECEMBER . MISSION BEACH. Laat wakker, rond 8 uur. En weer een stukje verder. Vandaag gaan we tot South Mission Beach. Geen bijzonderheden over de rit. Van Rollingstone gaan we naar South Mission Beach, we hadden weer een folder van een mooie camping aan het strand. Het is een gezellige familie camping met veel families die hier de kerstdagen met zijn allen hebben doorgebracht. We hebben voor het eerst in de zee gezwommen met een net in de zee. Dat ons moet beschermen voor de stingers, dat zijn een gevaarlijk soort kwallen. Zo gevaarlijk dat je niet de zee in mag zonder speciaal pak. Het stinger pak. In deze omgeving zien we erg veel schade van de orkaan afgelopen januari. Soms zie je hele stukken bos waarvan de bomen op een meter of 3 afgetopt zijn. Wel een beetje troosteloos om te zien. Het positieve ervan is dat de meeste bomen weer goed uitlopen. ´s Avonds een vette hap op de camping gehaald. Kun je zien dat we dat niet gewend zijn, allebei last van onze maag. Maar voor een keer wel lekker.

28 EN 29 DECEMBER. CAIRNS. We zijn in Cairns aangekomen, je zou denken ze zijn aan het einde van de reis, Nou, nog niet hoor. We gaan nog drie dagen naar Ellis Beach, wat even boven Cairns ligt. Waar we geboekt hebben om oud en nieuw te vieren. Maar de vele verhalen over deze camping op internet, deed ons besluiten om ook voor een nachtje naar het Coconuts Holiday Resort te gaan. De verhalen zijn zeker waar, het is helemaal af. Na het inchecken werden we rondgereden in een soort kleine pausmobiel met een beest op het dak om ons te laten zien wat er allemaal op de camping te doen is. Zoals gewoonlijk is Mieke gelijk in het zwembad gedoken en Sjaak op een heerlijk bed met een goed boek. Na Ellis beach gaan we dan terug naar Cairns om nog 4 dagen in een goed hotel bij te komen van het leven als echte Roma´s, We leven al maanden op 10 vierkante meter. En dat vinden we wel genoeg geweest. Dan wordt het tijd voor een beetje luxe. Dus we kijken erg uit naar de vier dagen in het Novotel in Cairns. Sjaak droomt nu steeds vaker van ons bed thuis, hij is dus benieuwd naar het bed in het hotel. In de camper is de matras 6 centimeter maar daar slapen we wonderwel heel erg goed op maar we verlangen nu toch wel naar een echt bed. Dat je niet iedere dag af hoeft te halen en ´s avonds weer moet opmaken.

De volgende dag hebben we in de regen in het zwembad gelegen met hoed op, dan wordt je bril niet nat, hoe vindt je die. Lekker geluierd en gelezen en verder helemaal niets gedaan.

30 december. ELLIS BEACH. We zijn van Cairns naar Palm cove gereden en hebben daar een poosje rondgelopen en wat foto's genomen. Gezellig plaatsje met mooie hotels en appartement gebouwen aan het strand. Dat zie je hier niet veel aan de kust. Ook leuke winkeltjes en terrasjes. Lekkere koffie gedronken en verder gereden naar Ellis Beach wat onze laatste camping wordt in Australië. Hier vieren we oud en nieuw. Meestal valt Mieke om 10 uur om van de slaap. In ieder geval voor ons geen champagne om 12 uur. Wel hebben we nog twee erg lekkere flessen wijn in de voorraadkast staan. Die gaan we koud maken. Met een lekker hapje erbij natuurlijk, dat kun je wel aan ons over laten. In Ellis Beach staan we ongeveer met hoog water een meter of 7 van de vloedlijn erg leuk. Er staat hier een stevige wind. Dat heeft te maken met een cycloon die op zee zich aan het ontwikkelen is in het noorden, ongeveer 950 km hiervandaan namelijk Cape York. Zo noordelijk kunnen we helemaal niet met onze camper. Dus geen zorgen voor de cycloon. Ook i.v.m. de cycloon ergens op zee gaan we niet nog een keer naar het Great Barrier reef. Graag hadden we nog een keer gaan snorkelen, Maar dat gaat dus niet door. De zee is overal in de omgeving te ruw.

Mieke en Koos

Wij wensen jullie een heel leuke oudejaarsavond, die dus al eerder plaatsvindt dan hier in NL, en wensen jullie een goede reis terug naar NL, waar wij elkaar een geweldig 2012 gaan wensen. (wat 'n wensen) en iets lekkers gaan drinken.

frans en cilla

Goed dat wij weten dat je kan koken met kerst!!!!!! en moet jij niks kopen met boxing day nog schoenen of zo.
Nu maar uitkijken naar het hotel leker bed en bad om de hoek of achter de deur.
Geniet nog maar een paar dagen en rust uit want er komt weer een trip aan van +/_ 30 uur.

tini en steef

hoi mieke en sjaak ,nou echt de laatste lootjes voor jullie ,fijn nog ff relexen in een hotel en nog veel luieren en zwemmen ,gaat nu hard he , heel goed uit einde en een nog beter begin van 2012
fijne laatste dagen daar in dat verre australie
en een goede terug reis gr van ons de buurtjes

Lenie

Nou Sjaak en Mieke een goede jaarwisseling
en een heel goed begin het gaat nu echt snel voor
jullie geniet nog met volle teugen ervan.we nemen wel een lekkere neut op jullie,proost!!!!

Gerda

Nog even volop genieten,het is bij jullie al 2012,hier wachten we de laatste uurtjes af.voor de zekerheid zijn er in Nederland 30.000 agenten op geroepen om evt. rellen (die verwacht worden)te bestrijden,dus lekker feessie.Veilig weer terug .Liefs Gerda

Wesley en thelma en joep

De beste wensen voor 2012!!

Mieke (de Web beheerder)

He hallo Jan wat is dat, lenie een vraag stellen? Over een bijdehand meisje van negen jaar. Grapje, Doei tot in Nederland Gr Mieke