DE EERSTE DAGEN AAN DE GOLF VAN MEXCIO

Hallo allemaal, allereerst bedankt voor de leuke reacties op deze reissite. hieronder volgen de belefenissen van de eerste drie dagen aan de Golf van Mexico.

Groetjes van de Roma's Mieke en Sjaak en kusjes voor diegene die ze wil ontvangen.

DE SNOW BIRDS. 12 maart. Wat een heerlijke camping is dit zeg. We hebben lekker heel de dag gerelaxt. Wasje gedraaid, boodschappen gedaan en gezwommen. We zijn met de camper naar het centrum gereden om de boodschappen te doen en op het strand te kijken. We zijn naar de Wal-Mart gereden waar een gigantisch parkeerterrein is. Er was heel veel jeugd in de stad vakantie aan het vieren en dan bedoel ik duizenden uit allerlei andere staten (Springbrake). In de supermarkt, op het strand en op de wegen overal lopen jongelui. Te zingen, te dansen en een paar zijn zeer baldadig. Lekker een eind op het strand gewandeld en een colaatje gedronken en weer met de camper naar de camping. Alles weer aangesloten zitten we met een borreltje 'zegt Sjaak verdomme hebben ze op de zijkant lopen krassen', de idioten. Maandagmorgen gaan we dat wel melden aan de verhuurder, we kunnen er verder ook niets mee, jammer maar waar. Gaat natuurlijk geld kosten. Op de camping krijgen we geregeld de vraag of we ook Snow Birds zijn, nee we zijn op vakantie is dat ook goed.

´s Avonds zijn we op aanraden van de man achter de receptie naar Triple J geweest om een biefstukje te eten. Wat erg geslaagd was. Het eten was erg lekker en de sfeer was typisch Amerikaans. Het was een heerlijk zonnige dag. De dagteller staat op 5 km.

STEINHATCHEE . 13 maart. We vertrekken om 07.30 om weer een stukje verder Florida in te komen. We wijken wat af van onze geplande route omdat in het zuiden de temperatuur lekkerder is. We wilden eerst doorsteken naar de Atlantische Oceaan maar nu zakken we via de Golf van Mexico af naar het zuiden en maken het rondje andersom. We hebben vandaag een erg mooie rit langs de kust gereden. Een aparte stijl van huizenbouw en haast allemaal met een boothuisje. En daarnaast een heel wit strand. Erg relaxt om lekker op je gemak langs re rijden. Vandaag hebben we een camping gevonden aan een rivier op een paar kilometer van de Gulf, zoals ze hier zeggen. Een zeer kleine en rommelige camping, dat is goed voor de afwisseling, zullen we maar zeggen. Kost ook de helft van de camping hiervoor. Het gehucht heet Steinhatchee voor all places, natuurlijk nooit van gehoord. En wij maar denken daar woont niemand, nou mooi mis er wonen mensen genoeg hier. Voor een dagje is dat natuurlijk ook goed. Anders worden we te veel verwend. Dagafstand is 366 km met heerlijk zonnig weer, we schatten het op 23°, goed te doen op 13e maart.

MIST, HEEL VEEL MIST. 14 Maart. Lekker vroeg vertrokken in de dikke mist. We schatten dat het ongeveer een graad of 5 is zo vroeg in de ochtend. Het beloofd een mooie dag te worden. De ochtend verloopt lekker op rolletjes, de omgeving waar we doorkomen is erg vlak maar de natuur waar we doorheen gaan mooi om te zien. De wegen zijn erg goed bijgehouden. Je ziet ook veel mensen die rommel in de middenberm en langs de kant van de weg lopen op te ruimen. We hadden een KOA camping uitgezocht in St Petersburg, nee niet in Rusland natuurlijk, ook hier schijnt een plaats te zijn met de zelfde stadsnaam. Maar we konden het adres niet goed in de Tom Tom krijgen en de Tom-Mieke had verschillende opties geprobeerd maar het resultaat was dat we het niet zo goed konden vinden. Sjaak heeft het gevraagd en zo wisten wel waar het was. Blijkt later natuurlijk dat we vlakbij geweest zijn. Maar onze zoektocht heeft ook positieve dingen opgeleverd. Waar we verkeerd gereden zijn was het erg gezellig dus daar kunnen we morgen gezellig een poosje naar het strand en een beetje rondkijken. Lekker een paar uurtjes op de camping gerelaxt. 's Avonds een pizzaatje gegeten. Even buiten de camping. De weg ernaar toe is niet verlicht, Mieke zei 'we lopen straks wel in de het donker en we hebben geen zaklantaarn mee genomen'. Sjaak zegt, 'dan gaan we met de camper'. Komen we bij de Italiaan, is het zo'n met 10 TL bakken verlichte zaak waar iedereen alleen maar afhaal pizza komt halen. Nou wij toch maar besteld. Pizza met een colaatje. Kregen we na 10 minuten twee dozen met gesneden pizza's, dus wij die pizza met ons handen opgegeten. Dat was ons avondje uit eten. Het kan een stuk gezelliger, maar ja er komen nog meer dagen. Komen we terug op de camping, (direct gevonden). Maar nu moesten wel even goed kijken waar ons plekje is. Wij als een slak over de camping, worden we staande gehouden door een man die vroeg 'kunnen jullie het vinden', nou nee, niet bepaald. Een praatje gemaakt, en uiteindelijk zijn we met de goede omschrijving hoe we verder moesten bij onze plek aangekomen. Kwam die man met zijn auto ons achterna om ons op de goede plek te loodsen, erg aardig die Canadezen. Zoals je leest vervelen we ons nog geen moment. Het leven van de Roma's gaat niet altijd over rozen. Oh ja, sorry we zijn hier natuurlijk Snowbirds.

De afstanden zijn niet zo erg groot maar we willen niet te veel de grote weg nemen, de lokale wegen gaan door allerlei plaatsen en in het gebied waar we nu zijn is erg veel industrie en veel woningen, vooral tweede huizen. De wegen hebben veel stoplichten dus dat houd erg op. We gaan een potje yatzee doen en rollen dan ons kingsize bed in. Het slaapt trouwens voortreffelijk. Het is vandaag heerlijk weer geweest en de dagteller staat vandaag op 360 km.

A SUNNY DAY AND THE REMAKE OF THE BIRDS. Ja, ja een heerlijk dagje naar het strand en een beetje de omgeving verkennen. Vandaag gaan we het lekker rustig aan doen. We hebben heerlijk uitgeslapen en op ons gemak ontbeten. De camper gepakt en naar wat verschillende stranden gereden. De villa's en de appartementen zien er geweldig uit langs het strand en de verschillende lagunes. We waren lekker op tijd en hebben een mooi parkeerplekje voor onze 8.70 lange motorhome gevonden. Nu rest ons alleen nog een lekker plekje op het strand om te zitten, en een bak koffie voor Sjaak te scoren. Mieke gaat waar ook ter wereld gelijk de zee in maar hier is het toch even wennen. Het valt een beetje tegen, de zee is een erg brrrrrrr, frrrrrrisssss. Maar na een uurtje in de zon gezeten te hebben toch gewoon er ingelopen en heerlijk afgekoeld het viel allemaal erg mee.

Tegen lunchtijd hebben we op tien meter afstand van de camper broodjes uit de vriezer gehaald en Sjaak heeft ze even in de oven opgebakken. Alles klaargemaakt en ingepakt om lekker op het strand op te eten. Na drie happen van het broodje van Mieke gebeurde het. Er viel een grote stormmeeuw aan en trok het broodje zo bij Mieke uit haar handen en nog 5 andere meeuwen vlogen om ons hooft. Mieke gaf een gil en schrok zich een ongeluk. Moet je bedenken dat ze van een klein vliegend vogeltje al helemaal in paniek kan raken. Iedereen op het strand keek naar de verloren lunch. Het broodje was namelijk in het zand beland en niet meer te eten. Wat later konden we er smakelijk om lachen en hadden allerlei beelden van aanvallende meeuwen. Dit voorval bracht ons terug naar de film, The Birds van Hitchcock met al die enge vogels.

Later terug op de camping, bleek er op onze plaats een andere camper te staan. Was de plaats dubbel uitgegeven. Wat wij natuurlijk niet erg op prijs stelden. Wij naar het kantoor of ze dat even konden regelen. Na wat gebel en overleg, moest degene die op ons plekje stond verhuizen en konden wij weer terug naar 613. Zo zie maar weer een vrije dag in de plaats St Petersburg is verre van saai. Morgen gaan we weer een stukje zuidelijk, naar de plaats Naples. Het was vandaag een klein beetje nevelig, maar het zonnetje scheen er lekker doorheen. We hebben ongeveer 34 km gereden. Tot de volgende reismee aanvulling gr, Mieke

Joop en Rona

Ha. Ik ben benieuwd naar de verhalen over Naples. Daar heb je een leuk winkelcentrum. "Tin city" moet je zeker even bekijken.

Groetjes Rona

Ellen Roeleveld

Nou ja zeg, geniet maar weer aan de andere kant van de wereld hoor, ik ben een weekje vrij van 't werk, maar ik ben gewoon thuis. Dat zie je maar weer, verschil moet er zijn natuurlijk. Ik volg jullie verhalen weer hoor, geweldig.
Liefs Ellen