NAPLES EN MARCO ISLAND, EN VERDER ZUID

Lievefamilie en vrienden en anderegeintresseerden.

Bedankt weer voor de reacties, vinden we erg leuk om te lezen. Metonsallesoke, alleen de camper heeft wat rare kuren.Hieronderhet verslag.

Groetjes en knuffels, de Roma's Mieke enSjaak

17 maart. DE GOLF STRANDEN. Wat een heerlijke stranden zijn hier, helemaal geweldig. Ik zit nu buiten naast de camper en het is ½ 10 's avonds. Met een wijntje erbij natuurlijk, anders drogen we te veel uit, overdag is het veel water en cola maar 's avonds nemen we een wijntje. Even terug naar gisteren, we zijn over de grote weg naar Naples gereden. ½ 10 vertrokken en met een paar uur waren we op de volgende bestemming. Lekker snel we hadden niet zo veel zin om de alternatieve route te nemen. Er zijn hier langs de kust verschrikkelijk veel inhammen en baaien, we komen daarom over veel bruggen, de een is nog hoger en langer dan de andere. Ze zijn hier zo hoog gemaakt, omdat ze hier niet open kunnen. Wel erg apart om te zien. Sjaak heeft de camping weer gebeld maar het was niet nodig. En dat bleek ook zo te zijn. Weer een goede camping met allerlei faciliteiten en een heerlijk zwembad. We hebben hier voor 3 nachten geboekt.

Je lacht je rot, het zijn over het algemeen campings waar veel Snowbirds verblijven. Als je je aangemeld hebt komen ze gelijk met om 5 uur gaat de bel dan kun je aan de gezamenlijke borrel deelnemen, nou even niet vandaag. 's Middags zijn de met de camper naar het centrum van Naples gereden om de boel te verkennen. Het ziet er erg leuk uit. Werkelijk een mooie gezellige winkelstraat met allerlei verschillende restaurants. Dus gelijk maar op een terrasje neer gestreken. Terug op de camping maakte Sjaak de fout om langs te lopen waar de borrel gehouden werd. Om bij de receptie om iets te vragen en te gaan zwemmen. Trekken ze aan de bel en moest hij vertellen wie hij was en waar hij vandaan kwam. Mieke maakte zich uit de voeten en lag lekker in het zwembad.

Vandaag zijn we heerlijk een paar uur naar het strand geweest. We waren nog geen 5 minuten op het strand toen Mieke haar camera pakte om wat foto's van het strand en Pelikanen te maken, staan er naast haar wat mensen in het water te kijken, vertelde een mevrouw 'het zijn Stingray's', wat natuurlijk wel apart is. Later zit Mieke voor zich uit te staren en ziet ze zo dolfijnen langs zwemmen. Het is dus een erg leuk strand met veel wildlife in en om het water. Er is groot nadeel aan deze plaats en dat is dat je de camper nergens mag parkeren. Het is privé gebied of de plekken zijn natuurlijk veel te klein en ook nog betaald parkeren, is betalen niet zo erg maar wel het heen en weer lopen naar de betaalautomaat. Sjaak had gisteren achter de grote winkelstraat een bouwplaats van een villa een plek gevonden en daar hebben we twee dagen geparkeerd. Dat ging goed. Sjaak liep nog even terug naar de camper vanaf het strand om zijn petje te halen. Was er een man aan het werk, waar Sjaak vroeg aan die persoon, kan de camper hier blijven staan? Ja, wat mij betreft wel zie de man, maar 'I AM A NOBODY, AND DO WHATE YOU LIKE'. We hebben daar twee dagen kunnen parkeren zonder problemen, je ziet in de hele stad nergens campers, alleen ontzettend grote op de camping zelf, maar die worden niet meer verreden. Ze hebben allemaal een auto bij zich, waar ze in de omgeving mee rijden. Er zijn hier in verhouding tot het westen in Amerika niet zo erg veel camperreizigers. Zo dat was het weer voor een paar dagen, nu rest ons nog de douche en een heerlijk bedje.

18 maart. Vandaag gaan we naar Marco Island. Maar eerst gaat Sjaak aan de overkant bij de benzinepomp een bakkie troost halen. Via de 41 gaan we een klein stukje zuidelijk. Marco Island is een erg mooie plaats met verschrikkelijk veel dure villa's. Via een gekregen kaartje hebben, hebben we aan adres in de Tom Tom ingetikt om met een Air boot te gaan varen. De tocht was leuk, maar niet erg veel vogels of andere beesten gezien. Niet zo gek natuurlijk als je met een ontzettende rotherrie aan komt scheuren. Nog een mooie route door de plaats gereden. Maar hier geldt het zelfde als bij veel andere plaatsen in het centrum, je kunt die grote bak nergens parkeren. In Naples weer geparkeerd bij de dezelfde bouwplaats als gisteren en lekker bij de Italiaan gegeten. Het was erg lekker en gezellig. Er werd vandaag St Patrick gevierd, een soort beschermheilige van de stad hier. Alles zag groen, net als bij ons met Koninginnedag.

19 maart. Vandaag gaan we weer verder voor de zuidelijkste route die we gaan rijden in deze reis. We hebben een camping besproken op het uiterste puntje van de Keys, Key West. De route is in het begin lekker rustig over de 41, wat lekker relaxt rijdt. Af en toe een stop om wat foto's te maken. Maar het blijft altijd het zelfde als je een erg mooie zee ziet met een prachtige lichtinval, kun je niet stoppen. Het is vandaag zaterdag dus het laatste stuk is flink druk. Op een gegeven moment, komt er ons een kleine truck voorbij en maant ons nogal dwingend om te stoppen. Mieke zegt nog tegen Sjaak die uitstapte, 'voorzichtig je weet nooit'. Stapt er een stel uit en begint te vertellen, jullie zijn ongeveer 30 km terug iets erg groots verloren. De man dacht aan een tank. Hé een tank, en daar lagen Sjaak en die man, kont omhoog en kijken wat er aan de hand is onder onze camper. Zijn we dus onze grijswatertank gewoon verloren. Hoe is dat in godsnaam mogelijk, vraag je je af. Wij natuurlijk de mensen hartelijk bedankt voor de moeite om ons te waarschuwen. Nee, nee, geen zorgen, we horen jullie denken 'en achter jullie dan' het achterop komende verkeer is natuurlijk heel erg geschrokken maar er zijn gelukkig geen ongelukken gebeurd. Werd ons met zekerheid gezegd door onze aanhouders zal ik maar zeggen. Mieke heefthet toilet uitgetest, dat is de zwartwatertank, die hing nog onder de camper. De tank die we verloren zijn is van het afvalwater van de keuken en de douche (grijswater). Sjaak weer een band ingesproken met het hele verhaal, en ja hoor na een uurtje of twee werden we terug gebeld. Die man kon zijn oren niet geloven. Het bleek ook nog de persoon te zijn die ons in Chigago welkom geheten heeft. Het moet niet gekker worden met onze camper. Kachel die het niet doet, slideout die het alleen doet als het afgekoeld is. Sjaak vertelde tegen de man aan de telefoon, dat we een apparaat met zoveel rare dingen een maandagmorgen apparaat noemen.

Verder gaat het gelukkig met ons erg goed. Die kar kan verder de pot op. Maandag morgen worden we gebeld bij welke dealer we terecht kunnen op onze route weer naar het noorden. En zo hebben we al heel wat afgebeld in Amerika. Rustige avond gehouden, en morgen gezond weer op.

Tot de volgende reismee.

P.s. Je gelooft het of niet, we vinden het nog steeds erg leuk om met een camper rond te trekken.

Joop en Rona

Fijn dat jullie zo genieten. Ik lees met veel plezier jullie verhalen.
Veel plezier in de Key's.

Groetjes Joop en Rona

Onno en Gerda

Inderdaad een maandagmorgen camper.
Ik zou hem terug brengen :):)
Ook de foto's zijn weer mooi
Hopelijk nog een voorspoedige reis.

Onno en Gerda

Miep

Het is weer een geweldige reis en hopen voor jullie dat het zo voorspoedig blijft.

Veel plezier verder.

g sonders

Het zal niet waarwezen eerst de meeuwen nu een tank veliezen eerder een kapote kachel,wat hebben jullie nog meer voor ons in petto?We wachten af.Liefs en een Knuffel G&G

jan en jannie bruinink

Hoi Mieke en Sjaak.Het lijk inderdaad op een maandag morgen camper.Het zal je maar overkomen.Maar je heb het in ieder geval mee gemaakt.Alleen is het een beetje angstig om te moeten stoppen.Hier is het voorjaar aan gebroken al 10 dagen mooi weer. Jannie is gisteren aan staar geopereerd gaat heel goed kan beter kijken door haar nieuwe lens.Hoeft ze straks geen bril meer te dragen.Verder gaat alles goed hier.Geniet er van zie jullie weerover een paar weken. Kusjes Jan en Jannie.

robby1943@hotmail.com

Hello ik heb jullie nog zien rijden op de tv.
Was nl een docu over Florida van een vent op een motor die van Noord naar Zuid reed.
Ging ook naar Naples etc Maar als jullie nog kunnen Het stadje Talahassie moet heel leuk zijn.

Nog fijne Miles

Groetjes

Rob

PS ben nog niet gewend!!!!