DE KEYS EN WEER NOORDWAARTS

Wat leuk zeg dat jullie zo massaal reageren, op deze site en op hotmail,dat vinden we natuurlijk leuk om te lezen. Hieronder weer wat belefenissen van ons en natuurlijk van die maandagmorgen camper. De hartelijke groetjes de Roma's knuffels en dikke kussen, Mieke en Sjaak

Hallo, weer haast een dag voorbij. Wat een zalig klimaat is het hier zeg. Lekker windje, heerlijk zonnetje met af een toe een wolkje. Het weer kan bijna niet mooier. Weer een relax dag gehouden. Wat we ook heel makkelijk kunnen. Een beetje lopen lummelen op de camping. Op het kleine strandje gezeten lekker in de wind. Broodje gegeten, zwembad geweest. Sjaak is de enige die zich vandaag erg heeft uitgesloofd. Hij heeft de camper gewassen. Hij heeft de grote zware picknicktafel om de kar heen gesleept om op te staan. Nou hij is opgeknapt, dat is waar. De camper was schoon en Sjaak was vuil, ra ra, hoe kan dat.In de namiddag zijn we met de camper een stuk richting Key West gereden om daar een parkeerplaats te zoeken. We hebben ruim anderhalf uur gelopen om in het centrum te komen. We willen naar het oude deel en het pleintje waar het 's avonds gezellig is om een hapje te eten. Toen we klaar waren met eten hebben we een taxi laten bellen. Binnen 6 minuten waren we op onze plek waar de camper geparkeerd stond. We vonden een mooi plekje met veel licht op het terrein van Burger King. Het is negen uur geweest en we zijn nu net terug. Het avond leven gaat een beetje langs ons heen tegenwoordig. We zijn dan ook steeds erg vroeg uit bed. Je kunt niet alles, toch.

Het valt ons ook op dat er in dit gebied veel mensen op vakantie zijn met verschillende leeftijden en niet alleen 65+ers. Vanmorgen zijn er weer veel families met kinderen vertrokken, die zullen binnenkort wel weer naar school moeten. Morgenochtend gaan we het eerste stuk weer noordwaards rijden. We worden rond 9 uur gebeld, waar we eventueel naar toe kunnen voor een nieuwe afvalwater tank. Dus morgen meer over de tank.

21 maart. Lekker vroeg op. Om ½8 vertrokken om weer de via de weg over de zee naar het vasteland te rijden. Om ½10 contact gehad met diegene die we zaterdag gesproken hebben. Vandaag gaat het nier meer lukken. De tank moet opgestuurd worden naar Fort Lauderdale. Morgen gaan we naar het depot van Camping World om de reparatie te laten doen. De rit vandaag ging wel lekker vlot. Sjaak had vanmorgen op de camping op de Tom Tom de zipcode ingetikt en zei, alles staat er in, we kunnen gaan. Ja Ja, dat dacht je wij via de 1 door Miami, wat een prachtige stad is. Werden we naar een keurige buitenwijk gebracht door onze Tom Tom. Geen goed idee, Sjaak. Daar op het parkeerterrein een broodje gegeten. Wij alles opnieuw ingetikt en weer verder. Om 3 uur waren we op de canping in Fort Lauderdale. Voor twee nachten de camping geboekt. Deze dag hebben we 304 km gereden, met bewolkte hemel met een temperatuur van 22°.

22 maart. HOE DOM KUN JE ZIJN. Een lekker lui begin van de dag. Op ons gemak, wassen, eten, en een bakkie koffie voor Sjaak. We waren om 10.15 bij Camping World en zijn op zoek gegaan naar Nael Kleas. Dat is de persoon die Sjaak aan de telefoon heeft gesproken over de verloren tank. Hij baalde als een stekker. In de fabriek in Chigago heeft iemand zitten slapen en de tank is niet opgestuurd. Hij vond het vooral vervelend voor ons. Wij zelf vinden het wel meevallen, we laten het water gewoon de grond inlopen, het is toch gortdroog. De techniesche man heeft nog naar de kachel gekeken en wat bleek, achter een plaat met 4 schroeven zat de stekker 'alleen maar los'. Dat is dus opgelost. De stroeve beweging van de Slideout is een fabrieksfout. Neal zei, 'gebruik hem maar gewoon hoor, een beetje extra mee duwen dan doet hij het wel. Oké doen we. Ook opgelost. Toen vroeg Sjaak, 'kun je voor ons even naar de radio kijken, we willen graag de i-pod via de radio afspelen. Ja hoor, kom dan kijk ik even. Was werkelijk binnen een minuut opgelost. Wij zijn er al een paar dagen mee bezig. Ik moet zeggen we waren aardig op weg, maar het allerlaatste, dat we de volumeknop verder open moesten draaien zijn we allebei niet op gekomen, hoe dom kun je zijn.

We hebben nu afgesproken dat we de grijswatertank er pas in Orlando op laten zetten in de buurt zijn, of als we de camper in gaan leveren. Hoeven we niet nog een keer naar een servicepunt. Ook hebben we nog een gezellige babbel gemaakt met de dame die ons in Chigago heeft ingecheckt. We hebben gevraagd of we niet op een lijst konden komen te staan, om de camper een wat langere periode te huren, ja hoor zegt ze, 'moet je even tegen Travelhome zeggen. Maar Travelhome is daar niet happig op weten we inmiddels. We hebben een e-mailadres gekregen in Zwitserland wat we eventueel kunnen gebruiken om te informeren wat de mogelijkheden zijn. We zien wel hoe het loopt. Er zijn in de eerste week van maart 170 campers uitgegeven en begin mei worden het er 340. kun je nagaan hoeveel er weer de weg op gaan. Ook in juni worden er weer wat afgeleverd, maar er was nog niet bekend hoeveel er dat worden. Daarna zijn we gelijk naar het strand vertrokken. Hier hebben ze het voor de camperaars een stuk makkelijker gemaakt. Een grote parkeerplaats 3 minuten lopen van het strand, dat hebben we natuurlijk graag. Een heerlijke middag gehad, alles wat bij een stranddag hoort, een terrasje pakken, mensen kijken en lekker eten. Dat is genieten. 's Avonds hebben we heerlijk buiten gezeten, we zijn werkelijk het enige stel, iedereen zit binnen, airco en de tv aan. Vandaag ongeveer 35 km gereden met een heerlijke zonnetje en ongeveer 25°.

Vandaag gaan we weer een stukje noordelijker om steeds een stukje dichter bij de eindbestemming te komen. De laatste weken gaan we lekker rustig aan doen. Alles op ons gemak gedaan, om ½ 10 vertrokken. Een klein stukje over de 95 Highwy en de rest over de 1 en de a1a, de laatst genoemde is de weg die het dichts langs de kust loopt. Dat rijdt natuurlijk erg leuk. Er staan villa's waar het kwijl je mond uitloopt. En de uitzichten op de Atlantische Oceaan zijn geweldig. We hebben een camping uitgezocht een beetje uit de drukte is, en in een mooie natuurlijke omgeving licht. De afstand tot het strand is ongeveer 15 km en 6 km naar de winkels en de restaurantjes. In het zwembad weer een gezellig zwembad babbel gehouden, met twee echtparen, met natuurlijk weer veel reisverhalen en bestemmingen die we zeker moeten gaan zien. Volgens ons komen we nog tijd te kort.

Vanavond heerlijk gegeten bij Applebees, voor hier een goed aangeschreven tent. Als we uit eten willen vragen we altijd aan de andere kampeerders of het medewerkers op de camping of ze iets goeds weten. Meestal pakt dat wel goed uit. Hier blijven we 5 dagen staan gaan we weer alleen maar van genieten. Dus veel schrijven over ons strand-leven zal er niet van komen. Nu is het de hoogste tijd om te stoppen. Rest me alleen nog het gegeven dat we 111 km gereden hebben, met alweer alleen maar zonneschijn. Zijn jullie nou nog niet jaloers, (geintje). Tot de volgende reismee.

Onno

Zal het maandagmorgen spook worden uitgedreven??
Jullie leveren een gereviserde camper af :):)
Wordt vervolgd.

Hai there
Every thing OK??

Zo te horen gaat het prima met de Roma's.
Hier is het 17GR in de middag.
gaan dus ook de goede kant op.

Gr Onno en Gerda

Frans en Cilla

Wel weer een leuk verhaal,vooral over de radio die kleine moet toch naar [schoonenberg] ha,ha.En over dat schoonmaken is toch ook niet vreemd want die kleine kan toch niet goed overal bij,maar met water spelen vindt hij nog steeds leuk.Foto's ook weer mooi maar wat een flats daar he.
Groetjes en knuffels XXXXX

Martien en Corrie

Wat een leuk reisverhaal weer, en schitterende foto's Mieke, wij beleven het op deze manier ook mee.
Ik had Sjaak wel bijdehanter ingeschat wat de radio betreft, maar goed.(grapje)
We kijken weer uit naar het volgende reisverslag.

Groetjes van de Foetjes.

truus en ger

wat een belevenis we reizen gezellig met jullie mee prachtig de foto's ik ben wel jaloers hoor! geniet er nog maar van.

Frans en Cilla

Leuk die foto's dachten even dat Sjaak op het paard zat!!!!. Nu op naar de pretparken kijken wat daar tebeleven valt.O ja die boot is die voor het andere jaar.

Groetjes van ons