HEERLIJKE STRANDDAGEN

Hallo allemaal,

We gaan weer beginnenmet 'bedankt voor alle reacties' we vinden het erg leuk om te lezen. Het zal soms wel overkomen, dat we eenen al ellendemet de camper hebben. Maarwe genieten voor 100o%. Hieronder wat strandgoenegens. Van de laatste dagen.

Voor allemaaleen knuffel en en dikke kus,de Roma's (Mieke en Sjaak)

28 maart. Ja ja, dat heb je ervan als je schrijft dat je alleen maar mooi weer hebt. Vanmorgen rond 8 uur, begon het met het gedonder, onweer dus. En een flinke regenbui. Die regenbui is overgegaan in een regentje voor de hele dag. En de voorspellingen zijn voor morgen ook niet zo best. We zien wel wat het wordt.

Even terug naar de heerlijke zonneschijn die we echt de afgelopen dagen hebben gehad. De camping is niet groot en daardoor erg gezellig, met een heerlijk zwembad. Waar in de namiddag de 'pool talk' wordt gehouden. Dat is een sociale bezigheid in het water, dat zeker 28° warm is en iedereen ongeveer een tot twee uur inhangt. Gezwommen wordt er niet, daar is geen ruimte voor. Er zijn hier aardig wat Canadezen, leuke lui om mee te praten. Die komen uit het Franstalig gebied, dus we spreken allemaal een soort gebroken Engels. Omdat de camping niet zo groot is en er weer allemaal Snowbirds staan die er al jaren komen is het net een grote familie. Iedereen kent iedereen. Sjaak is nog naar een avondje geweest met jawel, gratis bier met een diskjockey, die oude dansmuziek draaide. Erg gezellig, ook de Nederlandse vogeltjes-dans is hier heel erg populair. Ze hadden het allemaal erg naar hun zin. Mieke heeft die avond wat foto's op het internet gezet en mailtjes gestuurd naar het thuisfront.

We zijn veel aan het strand geweest en 's avonds uit eten geweest. Ook blijven we natuurlijk heerlijke broodjes op het strand eten, maar ja dat vergt toch wel enige oplettendheid, Mieke weer, natuurlijk. Eerst nog gekeken of er grote of kleine meeuwen in de buurt waren, oké, alles veilig. Pakt ze een lekker broodje kaas met tomaat, komt er een jonge Dobermann kwijlend aangehuppeld om haar broodje te scoren. De mensen die bij de hond horen schrokken zich rot. Met alle excuses voor het gedrag van de hond.

Het 's avonds uit eten gaan is weer een andere belevenis. Kom je binnen, zegt de gastvrouw, met een paar minuten ben u aan de beurt. Dan krijg je een apparaat in je handen gedrukt dat gaat trillen en tegen je praat, wanneer je aan de beurt bent en weer naar binnen kunt. Andere gastvrouwen brengen je naar je tafel. Het lijkt een grote eetzaal met wel 26 grote en nog grotere tv-toestellen. Haast allemaal op een andere zender. En ongelofelijk: het is er gezellig en druk met een leuk sfeertje. En het eten is erg goed. Sjaak had Fish en chips en Mieke een Taco salade. Met de Fish en chips kun je twee mensen laten eten en van de Taco salade drie. De taco was dit keer in het model van een doopfontschelp. De dames en heren die hier werken lopen allemaal in een sporttenue de naam van het restaurant is dan ook Sport Grill. De afstanden die we hier gereden hebben om naar het strand te gaan en ‘s avonds weer naar de restaurants en terug is ongeveer 40 tot 50 km per dag.

Vanmorgen zijn we van Jupiter naar Melbourne gereden, nee niet die in Australië, daar komen we pas aan het eind van dit jaar. We hadden in ons hoofd om hier ook vijf dagen te gaan staan, maar het valt een beetje tegen, komt misschien ook door het weer. We blijven twee nachten en gaan dan naar een na laatste camping in Florida in het stadje Cocoabeach. Dit waren wat strand belevenissen van de Roma's.

Veel lief en knuffels de Roma's Sjaak en Mieke

Frans en Cilla

Nou het moet gekker worden sjaak met de vogeltjesdans durft hij wel ver van nederland.
Nu op naar Cocoabeach kijken of het weer daar goed is en ook zo leuk zwembad kijken wat die kleine dan weer ga doen ,wel foto's maken he als hij uit zijn dak ga.Geniet nu nog maar even of er moet weer wat geks zijn dan lees ik het vanzelf.

Gr FR&Pr XXXXX

Yvette en Marco

Dag oom en tante,

Wij zitten ook iedere keer mee te lezen. Erg leuk hoor!!!
Ik zit me nu al enige tijd af te vragen of Sjaak ook echt achter het stuur van die camper zit of dat het alleen voor de foto's is. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat mijn collega's daar in Amerika Sjaak laten rijden met dat gevaarte. Hij is (zonder kussen onder zijn kont en blokken op de pedalen) toch niet te zien????
Wij zijn benieuwd naar de volgende foto's en het verhaal.

Groeten van Yvette, Marco, Lotte en Fleur

Wesley

Hee wat leuke verhalen allemaal...nou geniet er nog van en trilapparaten kan je ook in Nederland krijgen en niks is te weinig in de USA.

HiepHoi
Thelma en wesley

Onno en Gerda

Zo te lezen is het ondanks een paar tegenvallers toch een mooie vakantie geweest.
Jammer dat we de reis verhalen voor een tijdje missen moet.
Gr Onno en Gerda