THUNDERSTORMS EN HURRICANES

Hallo allemaal, Bedankt voor de leuke reacties weer, we vinden het leuk om wat van het thuisfront te lezen. Hieronder de verdere verhalen.

Groetjes en dikke kussen van de Roma's (Snowbirds hier) Sjaak en Mieke.

30 maart. Richting Tornado.

Ja ja, je leest het goed. Er is een serieuze Tornado waarschuwing geweest. We hebben twee nachten op de camping Melbourne gestaan. Gisteren weer een lekkere stranddag gehad en erg genoten. Gezellig uit eten geweest. Vanmorgen op ons gemak om 11 vertrokken om nog twee nachten naar een camping te gaan in de plaats Rockledge. Dat wordt de laatste stop voor Orlando. Onderweg een leuke strandstop gedaan in Cocoa Beach. Op Cocoa Beach Pier gewandeld en wat gegeten en gedronken. Het is op het strand erg gezellig, het stikt er weer van de gezinnetjes met kinderen. Het is licht bewolkt maar heerlijk om op het strand te zijn. De afstand was een stukje van ongeveer 40 km. Aangekomen op de nieuwe camping, alles neergezet en aangesloten, gelijk naar het zwembad. Er was wel wat onrust in de lucht, de bewolking werd steeds zwaarder. Sjaak de tv aangezet om naar het weerbericht te kunnen kijken. Er was een serieuze Tornado warning. Ook onderweg werd de i-pod onderbroken met de melding dat er een Tornado onderweg was. Er wordt ook doorgegeven waar hij zich naartoe gaat verplaatsen. Wij zeggen nog tegen elkaar, nou dat zal wel weer meevallen, die Amerikanen maken overal sensatie van. Nou wij in ieder geval na 10 min. het water weer uit. Het begon wat te rommelen maar vooral te bliksemen. Ze noemen het hier gelijk een Thunderstorm, wat wij gewoon een onweersbuitje noemen. En de Tornado, noemen wij een wervelwindje. Maar serieus nou, de waarschuwingen waren niet van de lucht. Sjaak zat in het centrale gebouw te internetten en Mieke was bij de camper. Maar Sjaak werd door mensen die kwamen schuilen in het hoofdgebouw geadviseerd om ook Mieke te halen. Ik moest direct mee voor de veiligheid. Dus wij met nog wat mensen in gebouw de bui afgewacht. Ze konden wel precies vertellen, 'over 7 minuten barst het los en het duurt ongeveer een kwartier'. Ze hebben nog gelijk gehad ook. Onvoorstelbaar hoe snel het voorbij was. Het ging wel aardig tekeer, zoals bij ons een flinke zomerse onweerbui. Nou dat hebben we ook weer meegemaakt. Hebben wij weer. Het heeft hier zeker 3 maanden niet geregend. Het is helemaal het seizoen nog niet voor orkanen en Tornado's. Zo zie je maar weer, eind maart en ook hier is het nog geen zomer. Voor vandaag is dat weer sensatie genoeg vinden wij. Vandaag eten we thuis. Zalm, paksoy met teriyaki saus en rijst.

31 Maart. Er was gisteren dus wel een heuse tornado. De tornado heeft ons geschampt op ongeveer 30km, dus aardig dichtbij. Een stuk verder op het pad waar we staan is een grote boom ongeveer in tweeën gewaaid. Alles werd gelijk opgeruimd. Nog de hele dag regen en onweer, met weer verschillende waarschuwingen voor tornado's. Maar nu zijn ze wat verder van ons verwijderd. Een luie dag gehouden. Wat gewassen, boodschappen gedaan, beetje lezen, veel muziek luisteren. En niet te vergeten lekker eten en drinken. We hebben op de I-pod ruim 3600 nummers staan, dat is dus genoeg voor één regenachtige dag. En met een scheel oog naar de tv, de stormen een beetje in de gaten gehouden. Er is een zender die heel de dag het weer volgt. Ook wordt op de radio het programma steeds onderbroken om te melden hoe alles ervoor staat. Ook voor de Marine worden er weerberichten via de radio gedaan. De voorspelling zijn voor de komende dagen weer een stuk beter. Morgen gaan we Orlando. We gaan in een buitenwijk Kissemmee staan. In de buurt van het camperdepot en ook in de buurt van Sea-world en Kennedy Space Center. Daar gaan we nog van genieten.

1 april. Vandaag erg vroeg wakker, Mieke lag voor achten al in het zwembad. Na de regen van gisteren was het erg afgekoeld. Dus toen ik in het zwembad stapte voelde het aan als een warm bad. Ik schat het op ongeveer 32 graden, heerlijk hoor. Ik heb er dan ook ruim een uur in gedreven. Om te zwemmen zijn deze zwembaden een beetje klein. De rit vandaag naar Kissemmee is niet zo ver, we hebben geen haast. Leuke stop onderweg gemaakt, en natuurlijk koffie voor Sjaak gescoord. Verder geen bijzonderheden meer meegemaakt. Ook voor ons is dat wel eens lekker als er niet zoveel gebeurd. De afstand was 110 km met een heerlijk zonnetje en ongeveer 25°, lekker weer. Vanavond gaan we proberen een goeie biefstuk te pakken te krijgen. Onderweg naar de camping genoeg restaurants gezien, het zal dus wel gaan lukken. Heerlijk gegeten, Sjaak inderdaad een erg goede steak en Mieke Mia Mia-vis met grote garnalen en linguini, erg lekker.

2 april. Wat een leuke dag is dit geworden. Vroeg op en op naar Saeworld. Ongeveer een half uurtje bij de camping vandaan. We komen aan op een parkeerterrein, zo groot. Het lijkt P3 op Schiphol wel. Maar dan helemaal leeg. We werden door de medewerkers van het terrein naar achteren gestuurd, daar stond een grote kampeerbus, daar konden we naast gaan staan. Voor het kaartje hebben we 25 minuten in de rij gestaan. Het was erg druk, maar ook heel veel kassa's. Je krijgt bij binnenkomst een plattegrond met het dag programma van de verschillende shows die er zijn. Het eerste hebben we de dolfijnenshow gezien, erg spectaculair met wat trapeze werk. Daarna zijn we naar de Orka's gegaan, wat een prachtige beesten zeg. Het hele park is mooi aangelegd en erg goed bijgehouden. Bij een van de restaurants een broodje gegeten. Niet geweldig, wel duur. Zijn we naar het zeeaquarium waar weer erg mooie dingen te zijn. Wat een apart beest was, een soort zeepaardje wat op een bewegende plant leek. Daarna naar het deel wat ze hier Artic noemen. Konden we kiezen, lopend er langs of bewegend. Nou zeiden we, 'doe maar bewegend'. Zijn we met ongeveer 60 personen in een simulator helikopter. Allemaal erg spectaculair, ze maken er wel een showtje van hoor. Met de turbulentie en al. Er werd wat af gegild en geschreeuwd. Leuk om mee te maken. Na de vlucht, konden we langs de dieren die in de Arctische gebieden leven lopen. Ook weer mooi om te zien, vooral de witte beluga was apart om te zien. Om half 4 waren we terug op de camping. Vanaf halftien hebben we het er aardig uitgehouden. Nog even lekker gezwommen en in de zon gezeten, de temperatuur is weer aardig opgelopen. Met een bak sla, bal gehakt en gebakken aardappels was deze dag weer erg compleet.

bruinink

Hoi Mieke en Sjaak.Dat hebben jullieook weer mee gemaakt.Ik zat gisteren te denken ik hoor niets meer zal morgen een mailtje sturen.Maar het bericht is binnen gekomen Jammer dat jullie naast de tornado zaten anders had je dat ook nog mee gemaakt.Hier hebben we 14 dagen mooi weer gehad.Is voor deze tijd mooi mee genomen.Het gaat goed met het oog van Jannie ze weet niet wat haar over komt.Helemaal geen pijn. Tot gauw geniet er van Kusje Jan en Jannie

Frans en Cilla

Hallo Roma's
Wat een sensatie,dacht je niet in Noord Holland zijn wij ook haast weggewaaid was misschien ook een Thundersorm.Het is maar goed dat jullie ook weer eens wat gezinnetjes gezien hebben anders denken jullie dat er alleen nog maar Snowbirds bestaan.Nu nog 1 weekje en dan zien wij elkaar weer tot gauw.
Knuffels XXXX