AUSTRALIE, EINDELIJK

AUSTRALIË HERE WE ARE. 19-09-2011

Om 7 uur 10 geland in Perth met een temperatuur van 10°. Die dag was in Hong Kong zeker 34°. Voor ons dus weer even afzien. Denk erom niet lachen he, maar je vliegt natuurlijk niet de halve wereldbol rond om dan uiteindelijk ergens te landen voor 10°. Eerst koffie gedronken en daarna het verhuur bedrijf gebeld om te vragen of we de camper al konden ophalen. Prima, kom hem maar ophalen dan zijn jullie lekker vroeg weg, werd er gezegd. Met een taxi zijn we naar het verhuur bedrijf gegaan. De omgeving waar we doorheen reden was erg groen. Na het gedoe met de papieren konden we op naar de supermarkt. Gelijk maar een berg voedsel en drank in huis gehaald. En toen naar de camping gereden, die in een buitenwijk van Perth ligt. De camper is erg nieuw, er staat maar 64030 km op de teller. Maar hij was wel erg vuil voor een camper die relatief jong is. Er heeft hier een ontzettend goor stel in gezeten en de firma heeft er ook al niet al te veel aan gedaan. Dus dan heb je de keus, je gaat aan het soppen of je loopt je een maand te ergeren en heb je het niet naar je zin. We hebben samen de hele camper van binnen schoongemaakt. We werden er eerlijk gezegd niet helemaal blij van na een hele nacht vliegen. Verder alleen nog de koffers uitgepakt en alles zo goed mogelijk een plaats gegeven. Het is wel passen en meten. Zeker na die grote Amerikaanse campers die we twee keer gehad hebben. Vanavond weer vroeg naar bed dan zijn we snel weer een beetje bij de mensen. Ook werd het weer in de loop van de dag nog een stuk lekkerder ongeveer 18°.

HET IS ECHT WAAR, WE ZIJN ER.

Ja, ja we zijn echt in Australië, we kunnen het ‘haast' niet geloven. We hebben er erg naar toe geleefd de laatste maanden. We hebben vannacht geslapen als een os, allebei. Het weer is vandaag wat iets beter dan gisteren, het is wel bewolkt maar de temperatuur is al een stuk lekkerder. Rond tienen zijn we van de camping vertrokken naar het centrum van Perth. Daar wat langs de Swan rivier gelopen en in een gezellig tentje koffie gedronken. Het centrum is niet erg spectaculair. Wat lopen kijken hier en daar en de camper weer opgepikt om naar Fremantle te gaan, waar we een camping besproken hebben.

In Fremantle hebben we eerst in een gezellig tentje op het terras een lekker broodje gegeten. De straat waar we zitten wordt ook wel de ´strip´ genoemd. Het is één van de drukste en gezelligste uitgaanscentra van Australië met uitstekende restaurants, terrasjes en gezellige pubs. Na de lunch met het kaartje dat Mieke thuis van internet heeft gehaald een stadswandeling gemaakt. De wandeling duurde ongeveer een uur, en was leuk om te doen. Onderweg zijn we verschillende winkels in geweest waar typische Australische artikelen te koop zijn. Dat heeft Mieke een goed passende hoed opgeleverd. Je kunt geen vier maanden in Australië verblijven zonder een goed hoofddeksel, (foto volgt). Ook zijn we hier voor het eerst in een winkel geweest waar ze alleen didgerido´s verkopen. De verkoper heeft even een stukje voor ons gespeeld. Op de camping aangekomen zagen we voor het eerst diverse verschillen de vogels. Vanavond gaat Mieke voor het eerst weer een maaltijd in elkaar flansen. Om in Fremantle te komen zijn we van Perth een beetje zuidelijker gereden en nu moeten we de komende weken alleen in noordelijke richting rijden om in Darwin te komen. We vinden Australië nu al leuk, de mensen zijn erg aardig en het kleine stukje wat we deze eerste twee dagen gezien hebben bevalt ons uitstekend.

De groetjes van de Roma's , Sjaak en Mieke EN DIKKE KUSSEN

Mirjam Twigt

Hallo daar down under! Leuk he Fremantle, vond ik toen ook leuk. En het is natuurlijk het geboortedorp van AC/DC! Ha ha ha, ouwe rockers.
Perth vond ik ook niet zoveel aan, beetje saaie stad. Ben beniwud naar jullie trip noordwaarts. Dat wordt erg weinig mensen tegenkomen .... Veel plezier!

Groet,
Mirjam

Ellen

Hoi Sjaak en Mieke, ja weer lekker aan het genieten lees ik. Wat leuk weer om de verhalen te lezen, terwijl wij in het Koude Holland aan het werken zijn. Wel even vervelend dat je de camper moest soppen, maar jullie hadden groot gelijk, niet ergeren maar even de schouders eronder. Geniet maar weer lekker en natuurlijk komen er ook mooie foto's. groetjes en liefs Ellen

rob

Hi Buurvrouw en man.
Dat Hongkong lijkt mij wel wat.
Maar de temp in Ausralie is wel laag.
Hier is het nog 28 graden alleen zijn we iets eerder terug.
Heb je je laptop nog opgehaald(je zou me nog iets laten horen!! zeker te druk gehad.
Een goede start met een schone camper plezier

Frans en cilla

Nou dat was dan lekker samen soppen he,dat geef ook wel weer een band samen.
En hebben jullie ook al didgerdio gekocht net zo groot als sjaak?lekker makelijk zo lang ding onderweg.
Heel veel groetjes van onsXXXX