LAATSTE DAGEN DARWIN

DE LAATSTE DAGEN IN DARWIN. Dit wordt de laatste dag van de huur van de camper. Vandaag een dag van helemaal niets. Alleen wilde Sjaak even naar de wasstraat voor de camper, dat hebben we gedaan. We hebben heerlijk gerelaxt en uren in het zwembad gehangen. Over deze dag valt verder niet veel te vertellen. we hebben lekker de restjes die nog over waren gegeten met crackers en een wijntje. Mieke is heel vroeg naar bed gegaan. Het water liep uit haar ogen, snipverkouden.

Vandaag, zondag, hebben we vroeg de camper leeggehaald en de koffers gepakt. Al om 10:30 waren we bij het Apollo depot om de camper in te leveren. Alles oké, de borgsom wordt teruggestort. Met een taxi zijn we naar het hotel gebracht. Het hotel ligt heel mooi. Aan het waterfront. Er lag een grote enveloppe op ons te wachten van de firma waar we in het centrum van Australië mee gaan rijden voor de 3 daagse trip. Hij zegt tegen Mieke ‘je dacht zeker dat je vakantie krijgt'. Nou vergeet het maar, je moet zo af en toe meehelpen met de tent schoonhouden en afwassen en een beetje hulp bij het eten maken wordt ook wel gewaardeerd. We zien wel, we moeten er eerst nog naar toe vliegen. Wat morgen gaat gebeuren.

Het hotel staat in een redelijk nieuw gebied met wat moderne appartementen met verschillende restaurants en cafés. Ook is hier het grote golfslagbad gemaakt. Omdat je hier de zee niet in kunt. Heeft de regering er erg veel geld in gestoken om ook de mensen van Darwin van het water en de temperatuur te laten genieten. Als bezoeker vragen ze maar een kleine bijdrage. Het ligt er prachtig bij. Vanmorgen naar het centrum gelopen, jammer het is een beetje saai, het is zondag. Heerlijk in het mooie hotel gerelaxt en een beetje in de buurt gewandeld. We hadden het gisteren al op het nieuws gezien. Thunderstorms are comming. En ja hoor we wilden 's middags naar het grote golfslagbad hier voor de deur om lekker te zwemmen. Toen we beneden kwamen was het gesloten en onweerde het flink. Nog even wat gedronken en terug naar de kamer. Mieke heeft in het ligbad gelegen, erg lekker al die luxe na 28 dagen camper. Het is een erg grote hotelkamer met een kleine kitchenette in de hoek. Van alle gemakken voorzien. 's Avonds lekker pizza gegeten bij de Italiaan een stukje verder aan het water. Leuke moderne zaak.

17 oktober. Heerlijk geslapen, wat een lekkere bedden. We worden om 12 uur opgehaald met een taxi voor de rit naar de luchthaven. Een kleine vlucht van 2 uur naar Alice Springs. De ochtend op de kamer en beneden bij het internet doorgebracht.

We sluiten hier de westelijke en de noordelijke rondreis af. We hebben er erg van genoten. We hebben een paar keer behoorlijk grote afstanden moeten rijden per dag. Maar als je dat niet doet heb je zeker 6 weken nodig. De grootsheid van het land blijft ons nog steeds verbazen. Gelukkig zijn de gebieden waar je doorheen rijd divers. Met hier en daar een saai stuk. Het camperleven bevalt na een maand nog steeds goed en we gaan met veel enthousiasme de volgende camper ophalen in Adelaide.

18 oktober, goede vlucht gehad. In de shuttle bus gesprongen en naar het Aurora hotel gebracht. In de namiddag aangekomen. We hebben eerst de koffers overgepakt voor de driedaagse tour die we morgen gaan beginnen. Je mag ongeveer 10 kilo per persoon meenemen. We maken nu een koffer voor samen en de rest gaat in de opslag. Zo ook de trolley met de laptop en de grote informatiemap die Mieke thuis heeft gemaakt. Die gebruiken we erg veel om dingen even op te zoeken of na te kijken. 's Avonds beneden in een leuk restaurant gegeten en weer vroeg naar bed. We worden morgen om 5.45 op gehaald.

De toppers voor ons allebei zijn.

Het Ningaloo reef

De vlucht boven de Bungle Bungle's

De sunsetcruise op de yellow river in het Kakadu Nat. Park.

Het Lichtfield Nat. Park. Met zijn prachtige natuurlijke poelen.

Het plaatsje Broome.

En als afsluiter de Sunsetdinnercruise in Darwin.

Wisten jullie dat, we 7650 kilometer gereden hebben.

Wisten jullie dat, we van iedere kilometer genoten hebben. En het zo weer zouden doen.

Wisten jullie dat, de Australische mensen erg aardig en behulpzaam zijn.

Wisten jullie dat, de Australische levensstandaard erg hoog is.

tini en steef

hoi buurtjes
nou wat een belevenissen weer en heel veel kilometers,,hopelijk je verkoudheid weer over en de vliegreis weer goed verlopen en de volgende camper mooi en schoon zodat je weer niet hoeft te soppen,,,blijf jullie volgen groetjes je buurtjes