BATEMANS BAY, KIOLOA EN SYDNEY

Hallo allemaaltrouwe lezers. Hier een eenaflevering van ons blog.

De hartelijke groeten van de Roma's Mieke en Sjaak met een stevige knuffel.

VAKANTIE 15,16 EN 17 NOVEMBER. Van Mallacoota zijn we gegaan naar de leuke plaats Eden. Hier zijn we twee dagen geweest. Echt vakantie gehouden in Eden. We boffen met de leuke tips die we van de Australische mensen krijgen, dit plekje is goud waard. We staan weer aan het strand met een prachtig uitzicht. Later zijn we naar Batemans Bay gegaan en daar ook weer twee dagen vakantie gehouden. Ook hier kabbelt het 'gewone' vakantieleven zich voort. Eden was erg leuk, maar Batemans Bay viel een beetje tegen. In Batemans Bay zijn we de laatste avond uit eten geweest, bij een steakhouse. Het was erg goed. Ook in Eden kregen we weer een tip van een aardige mevrouw, om naar het plaatsje Kioloa te gaan en daar te genieten van de rust en de prachtige omgeving. Het dorp is geen dorp maar een paar huizen en een mooie grote camping waar we staan. Ook weer aan het strand, waar je ´s middags helemaal alleen bent. We hebben zitten lezen en zitten genieten van ontzettend veel verschillende vogels die hier de hele dag om je hoofd heen vliegen. We weten niet hoe ze heten maar wel dat ze erg mooi zijn, en erg veel geluid kunnen maken. In de namiddag werd het geschreeuw wel heel erg. Wat bleek; een paar caravans verderop werden de vogels gevoerd met brood in het water gedoopt, daar vochten ze om. Erg leuk om te zien. De buurman zei tegen Sjaak hou jij het bakje maar even vast. Oké, dacht Sjaak, dat doe ik wel even. Maar toen hij in zijn hoofd en arm gebeten werd zette hij het gauw weer op de grond. Dat ging voor Mieke even te snel, er zijn geen foto´s van gemaakt. Vanavond een broodje bal gegeten, eigen gemaakte bal hoor. De route die we gereden hebben zijn de Prinsses Highway en Beach road. De bossen waar doorheen gereden zijn, zijn schitterend en ook erg afwisselend. De weg slingert er zich als het ware doorheen, dan weer het land in en even later rijd je langs de kust. We hebben een paar dagen zitten dubben wat we bij de White Sunday's zullen gaan doen. Er zijn zoveel verschillende boottochten, dat het soms lastig is te kiezen. We hadden wel verschillende dingen op internet uitgezocht en wat ervaringen van andere gelezen. De keus is uiteindelijk gevallen op een 3 daagse zeiltocht met een tweemaster die in 1902 is gebouwd in Friesland. Die nu onder de naam Solway Lass hier vaart. We zijn erg benieuwd natuurlijk. 3 Dagen met alles er op en eraan. Snorkelen, wandelen op een eiland, zwemmen en natuurlijk heel lui in een dekstoel met een wijntje en een boek op schoot. Maar dat gaat pas 17 december gebeuren, we moeten nog even geduld hebben. Ook moeten we nog een bevestiging ontvangen of alles door gaat.

18 november. WE ZIJN IN SYDNEY. Vroeg vertrokken voor de rit van vandaag. Eerst een groot stuk over de 1. Daarna een stuk over de Grand Pacific Drive. De koffiestop hebben we gedaan in Kiama waar we een grote Blow Hole hebben bekeken. Hij was niet zo erg spectaculair, want het was geen hoog water. Het zeewater spuit door een gat in de rotsen omhoog. Het eerste stuk ging vandaag weer door mooie dichte bossen. Wat later langs de kust. Wat een prachtige weg is. De weg slingert daar over de zee heen, wat natuurlijk een mooi effect geeft. Geen foto kunnen maken van dit aparte stuk weg. We konden niet stoppen. We pikken er wel een van internet. In Sydney nog naar het Apollo afhaalcentrum geweest. Dit i.v.m. het feit dat Sjaak dacht dat hij de tv gesloopt had. Want op de vorige camping had hij een kabel geleend om tv te kunnen kijken. Maar dat ging fout. Hij kon geen kabelaansluiting vinden. Geen tv, ook niet met kabel. Op de volgende camping probeert hij weer beeld te krijgen, maar nee hoor, niets. Na wat gesloop zegt hij nou doet hij het helemaal niet meer. Ik ga Apollo bellen in Sydney want daar moeten we toch naar toe. Ja, hoor kom maar langs tussen 12 en 2 dan kijken we er even naar. Zo gezegd zo gedaan. Blijkt dat Sjaak in het menu instellingen het verkeer de land aangeklikt heeft. Austria i.p.v. Australia, dan doet hij het niet he. Dus alles was met 20 minuten weer geregeld en opnieuw afgesteld. Daar kregen we ook gelijk weer goede tips om naar een goede camping te gaan. Dwars door de stad. Met de Tom Tom en Mieke heeft Sjaak de camper door de drukte geleid. Daarom staan we nu in een buitengebied ten noorden van Sydney, het treinstation is hier 10 minuten lopen vandaan. Een goede camping in een National Park, met een Italiaan die erg lekkere pizza's bakt.

19 november. Wat een dag. 's Morgens alles relaxt gedaan, met de camper ook weer wat boodschappen gedaan. Nog even geprobeerd om internet op te starten, maar dat mocht niet baten. We hebben 15 dollar betaald maar werken ho maar. We moeten dichter bij de receptie gaan zitten dan blijkt het wel te werken. Maar we gaan nu eerst maar eens naar de trein om naar het centrum te gaan. Bij het station bleek dat de treinlijn die we nodig hebben twee dagen niet rijdt. Dus er worden bussen ingezet en dat werkt ook prima, alleen moeten we een keer overstappen. Met drie kwartier waren we in het centrum van Sydney. Wat een stad, dat is gelijk duidelijk, alles bruist hier. We zijn naar Darling Harbour gelopen en daar gaat weer een andere wereld voor je open. Helemaal te gek. Dit hebben we nog nooit gezien. Grote wandel boulevards, heel veel tenten, cafés, restaurants en dat gaat een hele tijd zo door. En ontzettend druk. Het is natuurlijk wel zaterdag. Een groot feest voor de jeugd uit Sydney. De mannen zijn een soort normaal, bermuda met een shirt. Maar wat de dames allemaal aan hebben je kijkt je ogen uit. En dan het schoeisel van de dames, de hakken zijn zo ontzettend hoog, zo hoog hebben we ze nooit gezien. En dan hoe ze er op lopen. De een kan het aardig en de ander loopt of dat ze kreupel is. Ook het aanbod van cruises is heel divers. We hebben daar wel wat informatie over gehaald. Kunnen we kijken wat we willen hier in de havens. We hebben kilometers gelopen, je kunt een hele grote rechthoek lopen, van de ene pier naar de andere pier. Je kijkt hier letterlijk je ogen uit. Als je hier loopt lijkt het leven een groot feest. We zaten in een leuke tent waar we ook gelijk gegeten hebben, kwamen we in gesprek met een jonge knul, die was met zijn team uit. De jongens hadden wel wat biertjes op maar niet verveveld of zo. Gaat een van die knullen op het terras waar iedereen gezellig wat zit te drinken, zijn zwembroek uit doek onder een omgeslagen handdoek. Dus Mieke zat al te grinniken naar zijn vrienden, zo van, 'die is gek zeg'. Later komt hij even bij ons aan tafel zitten en maakt zijn excuus voor zijn gedrag. Gezellige jongen, had nog een paar leuke tips voor Syndey en vond dat we een leuke reis aan het maken waren. dat vinden we ook hoor zeiden we tegen hem. Met twee bussen weer terug naar de camping waar we lekker buiten zijn gaan zitten. Het is een hele zwoele avond. Het was vandaag erg warm ongeveer 30.

frans en cilla

Hoi daar.
Wel weer een leuk verhaal over die vogels en de natuur.Ja en over sjaak zijn t.v. dat komt dat je al zo lang weg bent dan haal je wel eens wat landen doorelkaar he.En als je dan in Sydney aankom en zie alle mensen weer zie dan ben je toch weer niet alleen op de wereld he vooral met jongenlui in zwembroek zie ook weer eens wat anders!!!!

Jannie en Jan

Ben nu weer helemaal bij. Van morgen bevestiging ontvangen dat je nu al mijn mailtjes heb ontvangen gelukkig.Het gaat steeds beter op de laptop. Etiketten is een puin hoop.Geniet van jullie verhalen.Kusje Jannie en Jan

tini en steef

hoi mieke en sjaak
weer veel beleefd en nog veel voor de boeg,, geniet er maar lekker van , groetjes van ons de buurtjes

Gerda

Het is weer geweldig en wat een temperatuur heerlijk hoor.Lieve groeten. Gerda, vanuit een zeer mistig kil Rotjeknor.

rob

Klinkt alles weer heel mooi.
Vooral die 3 dagen op dat schip lijkt me heel mooi.
Kijk uit naar jullie berichten.

Groetjes

Rob

Lenie.

Hoi Sjaak en Mieke.Ikheb weer genoten van de
verhalen en foto’s,ik zit dan ook wel te lachenals ik
lees over Sjaak met die vogels voeren,jammer dat je
dat niet heb kunnen fotograveren.
groetjes en dikke knuffel.