ONE MILE BEACH, NAMBUCCA HEADS, BURLEIGH HEADS EN NOOSA ON THE RIVER

Hallo allemaal trouwe volgers van ons reisblog.

Schrik niet je bent niet verplicht het te lezen. Maarmisschien als je nieuwsgierig bentkun je gewoon doorlezen hoor.

Groetjes Mieke en Sjaak De Roma's En een knuffel van ons natuurlijk.

24 november. WE LATEN DE BLUE MOUNTAINS LINKS LIGGEN EN GAAN NAAR ONE MILE BEACH.

Toen we wakker werden was het helemaal zwaar bewolkt en zeiden we tegen elkaar, We gaan naar het noorden en we slaan de Blue Mountains over, jammer maar we gaan verder. Het gebied moet erg mooi zijn, maar je moet er absoluut een beetje helder weer voor hebben anders krijg je toch niet mee hoe mooi het er is. Onderweg een paar uur regen gehad. Een leuke koffiestop gedaan bij de coffee club. Een van de favoriete koffieshops van Sjaak. We hebben ongeveer 200 km gereden en zijn gestopt in Port Stephenson. Een erg mooi gebied. De omgeving waar we nu staan is heel mooi, maar je moet er wel een beetje beter weer voor hebben. Zijn aan het strand geweest, prachtige hoge golven, maar die heb je alleen met veel wind. We zitten liever met wat minder wind een poosje lekker op het strand. We houden goede hoop. In het weekend wordt er overal in de regio warmer weer met een zonnetje voorspeld. Op de camping vroegen we hebben jullie internet? Ja hoor was het antwoord, even inloggen en met je creditcard betalen. Dus wij inloggen ,nou mooi niet, niet in de camper, niet in het hoofdgebouw, nergens. Wij vragen hoe kan dat. Antwoord: ‘nou dan is het te bewolkt' en dat in 2011. We blijven ons verbazen.

25, 26 EN 27 NOVEMBER NAAR NAMBUCCA HEAD MET EEN ZONNETJE.

We gaan vandaag over de rijksweg. Daar moet je je niet te veel van voorstellen. Soms heeft hij 4 banen en even later weel 1 baan. Met af en toe een inhaalstrook. Dan heb je 1 km om het langzame verkeer in te halen. Het heeft onderweg weer uren aan een stuk door geregend. Dat beperkt wel het uitzicht. Het is weer een bosrijke omgeving en erg mooi. Een camping aan een mooi strand, de camping zelf is niet zo bijzonder. 's Middags in de camper op ons gemak zitten lezen. Ook nog even op het strand gaan kijken, geweldige golven. We hebben een groot campingboek en ook verschillende streekgidsen. Informatie ge noeg dus, maar je moet wel een neus hebben voor een leuke ligging en voor een goed park. Samen hebben we twee neuzen die een goede selectie kunnen maken.

De volgende camping in Nambucca Heads heeft Mieke gekozen door een mooie advertentie in een van deze gidsen. Ook hier staan de we weer geweldig. Je hebt de zee, dan een grote golfbreker en dan een ven met brakwater. We stonden op rij 2. Na een nacht gingen onze voorburen er vandoor en Sjaak zegt; ik ga vragen of we daar kunnen staan. Ik ga even naar voren of dat ook mogelijk is. En ja hoor, voor 7 dollar meer per dag kunt u daar wel staan. Nou ja, ook maar gedaan. Wel ja zei Mieke trek je knip maar weer, dan staan we wel erg mooi. We zijn hier toch maar één keer. Nu staan we wel weer heel mooi, met een prachtig uitzicht. De baaien en stranden en lagunes zijn schitterend. Ook hier de eerste dag veel regen. 's Avonds een makkelijke hap. Tweede dag 's morgens nog veel regen later op de dag werd het wat droger. In de namiddag zaten we aan het water, komt er een mevrouw een praatje maken en zegt, mijn vriendin zegt dat jullie uit Nederland komen. Ja dat klopt zegt Mieke. Nou zegt zij, ik heb nog chocolade hagelslag in de camper lusten jullie dat? Nou zegt Mieke, dat lust ik wel. Nou zegt zij wij lusten dat niet. Zij weg om het te halen en komt ze de eerste uren niet meer terug. Later komt ze excuses maken, zo van, ‘ik kan het nergens meer vinden' zijn we lekker mee zeg. Dat noemen ze nou blij gemaakt worden met een dooie mus. Later zegt Sjaak. We hadden haar op het boord moeten wijzen wat bij ons achterop hangt, waarop staat dat je eerst het avontuur aan moet gaan en dan pas dement worden. Jammer niet aan gedacht het was een erg leuke vrouw.

Verder niets bijzonders vandaag gedaan. Derde dag stralend 30° stralend blauw, de hele dag, vakantie gevierd. We lagen een uurtje bij het zwembad, kwam eucalipta langs, die zei tegen Sjaak, Mijnheer ligt u in de zon de bakken? Ja hoe zo vraagt Sjaak, ja dan krijgt u misschien wel huidkanker. Wij allebei ja maar we smeren met 30+ en we zijn erg voorzichtig. Ja, ja 's avonds hadden we allebei weer een rode neus, maar niet van de drank.

28, 29 November. BURLEIGH HEADS.

Zitten we zomaar een paar honderd kilometer verder noordelijk. Is de zee erg lekker en de temperatuur aardig omhoog gegaan. We zijn de staatsgrens van Queenslands gepasseerd de laatste staat van onze reis.

Vandaag hebben we weer een stuk over de highway gereden. Schiet lekker op om nog wat noordelijker te komen. Burleigh heads is voor ons een tussenstop naar Brisbane. 's Middags onderweg warm gegeten, een daghap van 6.90 dollar. Geen geld. Vanavond nemen we een boterham. In de vroege avond nog een lekkere wandeling gemaakt. Aan de boulevard zitten wel honderden parkieten in hoge bomen te schreeuwen dat het een lieve lust is. Of er geen plaats genoeg is. Het is echt een enorme herrie. Heel de avond buiten zitten genieten van een lekkere zwoele avond. Vandaag ongeveer 340km gereden en was het erg warm en zonnig.

Vandaag hebben we de kustweg genomen via Surfers Paradise, waar we een koffiestop gehouden hebben. Nog even over de boulevard gelopen en onze ogen uitgekeken. Je gelooft je ogen niet. We komen uit gebieden waar ook prachtige stranden zijn en daar zie je werkelijk niemand op het strand. En dit is een gebied waar jongelui allemaal vakantie vieren. Er staan hoge torenflats met appartementen. Daar logeren die jongenlui. Leuk om koffie te drinken, maar hier hoeven we verder niet te blijven. Ze noemen het hier de Gold Coast. Nou dat is te zien ook. Wat een mooie huizen, met bootsteigers en een geweldige boot voor de deur.

Verder via de M1 omhoog naar Brisbane. We hebben een camping uitgezocht even ten noorden van Brisbane. Maar we gaan eerst naar het informatiecentrum om info te halen voor heel Queensland. We doen dit graag in een grote stad omdat daar alles voor handen is. Maar op lunchtijd in een grote stad in het centrum willen parkeren gaat natuurlijk niet lukken. Genoeg parkeergarages maar daar zijn we te hoog voor. Na drie blokjes om en een hoop ergernis van Sjaak gaven we het op. Verder een mooie route door de stad gereden. We zeiden na ongeveer 20 minuten op weg naar de camping allebei tegelijk, ‘zo dat was Brisbane'. Dat hebben we ook gehad. Mieke is al niet zo voor een grote stad en Sjaak had het helemaal gehad met het parkeerprobleem.

Op de camping gelijk in het zwembad gedoken en er het eerste uur niet meer uitgekomen. Er kwam een gezellige vrouw op het randje zitten en daar hebben we een gezellig zwembad gesprek mee gehad. Hollandse hap gemaakt, schnitzel, sla en aardappels smaakte goed. In de winkels is het al helemaal Kerst, wij hebben de lichtjes en de rode slingers ook al gekocht. Maar we wachten nog wel een poosje met versieren. Ook zie je onderweg bij veel restaurants dat je kunt boeken voor het Kerstdiner. Maar niet te betalen. Zeg maar tussen de 300 en 500 dollar in zo maar een tent.

Op de camping weer een Nederlands boek gescoord. We hebben nog een klein voorraadje. We gaan de laatste weken toch iets meer relaxen, kunnen we af en toe een boek pakken. Op ons gemak vertrokken. We wilden vandaag de Glass House Mountains bezoeken en af en toe een stukje lopen. We moesten nog naar het informatiecentrum, in de eerste de beste behoorlijke plaats wij er naartoe. Daar staan twee bevlogen dames waar je met goed fatsoen de eerste uren niet meer van af komt. Ze bleven tips en routes aandragen en we zijn dan ook met onze armen vol informatiefolders de deur uit gegaan. We gingen een leuk rondje doen en dan weer terug naar de kust om een leuke camping uit te zoeken. Het gebied van de Glass House Mountains is apart om te zien. Mooie uitzichtpunten, we boften het uitzicht was goed. Het is hier ook vaak mistig en regenachtig.

Zijn we na de koffie weer een uurtje onderweg zegt Mieke, ‘krijg nou wat, de Australië Zoo van Steve Irwing is hier 4 km vandaan en daar zouden we naar toe gaan. Mieke dacht dat het wat verder omhoog op de route zou liggen. Dus wij er naartoe. Een erg mooi park dat moet gezegd worden, alles ziet er heel verzorgt uit. Natuurlijk is er heel veel aandacht voor krokodillen, daar was hij natuurlijk helemaal gek van. Zijn tv programma's zijn in 148 landen bekeken door 500 miljoen mensen. Mieke vindt de Koala's wel het leukste van deze dierentuin. Je kunt er zo tussendoor lopen en goede foto's maken. Ook heb je verschillende wandeldoorgangen in een grote vogelkooi en bij de Kangaroos. Kortom weer een leuke onverwachte middag. Na het bezoek aan de dierentuin hebben we een camping opgezocht in de buurt. We staan op een kleine camping met een schitterend uitzicht op de oceaan, die ongeveer 18 km verder ligt.

1DecemberNOOSA AAN DE RIVIER

Vandaag een erg leuke route gereden door en langs het gebied dat boven de Glass House Mountains ligt. Het is een gebied met veel natuur en ook weer een nat. park. Mieke heeft veel reisverslagen op internet gelezen en zo zijn we op deze route gekomen. Van Landsborough door de bergen naar Maleny, daar koffie gedronken. Sjaak had gehoord dat je daar de beste koffie uit de streek kon drinken. Nou dat viel wel mee. Wel lekker maar niet bijzonder. En na de koffie weer verder naar Montville, allebei erg leuk om doorheen te lopen en wat winkeltjes te bekijken. Er zijn veel dingen te krijgen die op natuurlijke basis gemaakt zijn. Daarna naar Mapleton en Nambour verder naar de kust. Omhoog naar Noosa Heads. Je hebt Noosa Heads en Noosaville. Wij staan in Noosaville, vlakbij de rivier. Lekker een tijd in het zwembad gelegen. Het was mooi weer en warm. Verder wat zitten lezen. We zijn in de namiddag naar het rivieren gebied gegaan en daar hebben we een leuke wandeling gemaakt en een lekker wijntje gedronken. De sfeer is erg leuk. Heel de middag waren er nogal donkere wolken in de verte, die zich steeds verder ontwikkelden en ja hoor, toen barste de bui los. Verder de dagelijkse zaken, zoals eten koken, afwassen en ´s avonds dit verhaal bij werken, wat e-mails beantwoorden met een leuk muziekje op de i-pod, vandaag zijn dat de Shadows en Cliff Richard. Dus zo te lezen hebben we het nog steeds erg naar ons zin.

Nog een keer de allerhartelijkste VAKANTIE groeten van ons.

frans en cilla

Het ziet er weer goed uit, leuk beeld van de familie Steve Irwing het park was ook mooi he.Dat sjaak zo lekker in zijn stoeltje zit op die mooie plek aan de zee is ook uniek,foto's zijn ook weer geslaagd.Alleen jammer van die hagelslag,dan maar weer kaas of worst.

Jan en Jannie

Hoi Mieke en Sjaak.We zijn weer helemaal bij.Nog even en dan begin ik toch een beetje jaloers te worden.na al die ver halen.We kunnen jullie een doosje hagelslag op sturen naar het volgende adres.Hier begint het nu een beetje koud te worden.Maarja het is nu bijna winter.Hebben verleden week met Mieke en Koos en aanhang lekker gegeten.Hier gaat alles goed.Kuffel van Jannie en Jan. [Het is na 24 uur met de etiketten gelukt]

Rob

Hi folks,

Ik denk dat jullie een probleem hebben als je terug bent.

Wat zal het dan weer saai zijn.

Maar dan weer op naar iets anders.

Groetjes

Rob

miep

Jullie beleven weer heel wat. Je moet er al een dag voor uittrekken om allees te lezen en de foto's te bekijken.
Bedankt voor je kaart, die heb ik gisteren ontvangen.
Zijn die stenen de 12 apostelen?
Ik zal het nazoeken op internet
Groeten uit Capelle aan den IJssel met flink stormweer