MACKAY, BOWEN, CONWAY EN AIRLIE BEACH

Hallo allemaal hier DOWN UNDER weer met een verhaaltje. We zijn iedere keer blij verrastals we iets van jullie terug lezen. Wegaan vanavond voor3 dagen de boot op en zijn zeer benieuwd.Veel lees plezier en tot na deboot.

Groetjes Mieke en Sjaak De Roma's.

11 December. Stomend van de hitte wakker geworden, om 6.30 lig je letterlijk uit je bed te smoren. Denk je natuurlijk, dan zet je de airco toch aan. Maar die maakt zo'n herrie dat je dat ook niet echt prettig vindt. Sjaak draaide zich om en gooide de achterdeuren allebei open. En daar liggen we heerlijk in de wind. Sjaak heeft vanmorgen bij de achterdeuren een oude klamboe gespannen, kunnen we met de deur open slapen, als het niet regent natuurlijk. Maar het luik staat altijd open, als het regent worden we daar ook altijd wakker van. We denken dat het goed gaat. We hebben tot nu toe erg weinig regen gehad. Heel de dag staat er een lekker stevig windje en is het helemaal helder, we schatten het 's middags zeker 35°, dat werd door een Australiër waar we een praatje mee maakten ook bevestigd. Later op de dag met de camper een rondje gedaan. Via een tip zijn we naar een hotel gegaan dat bovenop een soort look-out point ligt. Met een prachtig uitzicht naar verschillende kanten. In de folder van Mackay had Mieke gezien dat het bij de jachthaven van Mackay misschien wel eens gezellig kon zijn. Wij ernaar toe. Leuk van opzet, maar niets voor ons. Een paar grote kroegen en allemaal jongelui en een heleboel herrie en heel harde muziek. Er waren een paar goede restaurants maar die gingen pas om 8 uur open. Dus na een kleine wandeling zijn we weer terug gegaan naar de basis. Op een klein stukje lopen van de camping zit een tentje waar we naar toe geweest zijn. Lekker wijntje en een goede hap eten, heerlijk buiten gezeten.

12 December. TOEN KWAM HET MET BAKKEN NAAR BENEDEN. We konden nog een dagje blijven of weer een klein stukje omhoog. We hebben besloten om naar Bowen te gaan. Alleen maar om dat we een leuke folder in onze handen hadden gekregen met erg mooie strandfoto's. We zijn dan wel iets boven Airlie Beach en daar moeten we de 16e zijn. De 17e gaan we immers met de Sollway Lass mee voor 3 dagen. Alles is geregeld ook de camping in Airlie Beach. Ook de opslag voor 3 dagen van de camper is geregeld. Dus nu hebben we nog een paar dagen tot de 16e. We zijn vanmorgen vertrokken met een lichte bewolking en een heerlijk windje. Zijn een poosje onderweg, zegt Sjaak, ‘we kunnen wel in Proserpine een bakje koffie halen'. Oké, zo gezegd zo gedaan. De regendreiging werd ondertussen steeds groter en groter. Toen barste de bui letterlijk helemaal los. Dan denk je aan een bui, maar dat is verkeerd gedacht, we reden werkelijk de nacht in. Het regende zo hard dat je soms maar 30 of 40 meter vooruit kon kijken. Mieke vond het allang niet meer leuk en zei, ‘zullen we stoppen?' Er waren inderdaad al veel automobilisten die langs de weg stil stonden. Met een aangepaste snelheid zijn we zachtjes verder gereden. Sjaak zei, ‘als die twee voorgangers ook stoppen, dan stop ik ook. Hij reed n.l. vlak achter een auto die ook zachtjes doorreed. Op sommige plekken stond het letterlijk al blank. Al voordat we in Bowen aankwamen was het weer droog. Omdat dit het begin is van het natte seizoen ligt het land er een beetje verdroogd bij. Zo van, ‘ hier kunnen we ook wel een buitje gebruiken, waarom hebben we hier geen regen'. De mensen zitten er al weken op te wachten. Het is heel de middag mooi weer geweest. En hebben heerlijk aan het strand een koude zalmsalade gegeten.

13 december. WAT EEN PLAATJE. Weer een lekker relaxdagje. Heerlijk geslapen me de airco aan, op een van de laagste standen, is het goed te doen. Vandaag gaan we in Bowen een paar uitkijkpunten langs en even maar het informatiecentrum. Ja dat denk je, staat er een zeer gepassioneerde grijze baardmans waar je het eerste uur niet meer van afkomt. Hij pakt het heel slim aan. Met een boekje in zijn hand verteld hij wat er in Bowen te doen is. Dan vraagt hij, ‘wat gaan jullie na Bowen doen. Dan vertel je beleefd, wij gaan naar Airlie Beach en gaan 3 dagen met de Solway Lass mee. Heeft hij weer voor minuten vertelstof en moet je hen zachtjes maar dringend zeggen, 'en nu gaan we een bakje koffie drinken'. Bakje gedaan in het dorp. Twee uitkijkpunten gedaan en toen kwamen we op Horseshoe Bay. Wat een plaatje. Werkelijk schitterend. Een kleine baai met kristalhelder water, een zachte deining, die Mieke geweldig vind en er dan ook uren in kan dobberen. Hoed op, zonnebril op en genieten maar. Aan beide zijden van de baai zijn gladde rotsformaties met wat palmen en andere soorten bomen. Op het strand stonden grote brede bomen die erg veel schaduw gaven. Ook helemaal goed. Hier zijn we dus gebleven, tot het begon te onweren en er een buitje viel. Na de boodschappen scheen de zon weer en zijn we terug gegaan naar de camping.

14 december. CONWAY BEACH. Mieke heeft weer een folder in haar handen en zegt, ‘hier kunnen we ook nog wel even gaan staan'. Sjaak zegt ‘oké', en dan gaan we voor twee dagen naar Conway Beach. Het is weer richting Airlie Beach waar we naar toe gaan. Daar gaan we weer een stukje highway en dan een weggetje dat steeds kleiner wordt en ten slotte stopt en daar is, je geloofd het niet een erg mooie camping. Vlakbij het strand, met een lekker zwembad. Meer heb je hier niet nodig. Het leuke van deze onverwachte bestemmingen is dat je ergens komt waar verder geen of weinig Europese toeristen staan. We staan met Australiërs die op vakantie zijn. Om 5 uur is er een happy hour werd ons verteld, dus dan kun je er wel van uitgaan dat Sjaak daar even naar toe wil. Komen we daar allemaal oude grijze pikken tegen die iedere middag onder elkaar een flink biertje drinken, al hoewel het alleen maar van 5 tot 6 is. Om zes uur gaat de tent dicht. Nou we zijn er gewoon bij gaan zitten en hebben een leuk uurtje gehad. Waar we vandaag kwamen en vooral wat, hoe we hier terecht gekomen waren. Mieke had nog een klein gesprekje met een meisje van ongeveer 9 jaar. Er waren wat kangaroos te zien, toen vroeg ze, ‘heb je wel eens kangaroos gezien'? ja, al verschillende keren was het antwoord. Waarop het kind vraagt, ‘ben je dan zeker al heel Australië rondgereisd, ja, zei Mieke, ‘dan ben je vast ook erg rijk was de constatering. Mieke schoot in de lach en zei, ‘nee hoor, helemaal niet'.

15 december. WEER EEN VAKANTIEDAG. Heerlijk gerelaxt en niets gedaan.

16 december. NAAR AIRLIE BEACH. Mieke ligt iedere dag ongeveer om 07.30 in het zwembad. Gewoon een poosje dobberen, wel minstens een uur, dat is genieten. Vandaag 40 km gereden naar Airlie Beach, wat voorlopig onze standplaats blijft tot tweede kerstdag. We hebben gelijk bij aankomst de boeking geconformeerd voor de cruise voor morgen. We hadden nog een kleine hoop dat we een vierpersoonskamer samen zouden krijgen, maar de cruise is volgeboekt, dus dat feest gaat niet door. We hadden gelezen dat ze dat wel eens doen. We moesten een formulier invullen met allerlei gegevens, ook was er een vraag of je kon zwemmen. Het is een oude tweemaster, maar zou oud dat je ook nog een zwemdiploma voor moet hebben, hadden we niet verwacht. Nee hoor geintje. Airlie Beach ziet er gezellig uit. Het is een toeristische plaats waar genoeg restaurantjes, terrasje en winkels zijn. Voor de verandering ook weer gezellig. Na de cruise zitten we hier gezellig met de kerst. Dat hebben we al gezien.

gerrie &gert

Ja jullie ons maar lekker maken de tem, al mag je de natigheid houden,dat vald hier genoeg.Hoop dat jullie niet zeeziek worden en een fijne kerst gewenst.

Cilla

Volgens mij komen jullie niet terug,want je heb het al over de Highway en jullie zullen ook wel een accent hebben!Maar een hele goede cruise en niet zeeziek worden.
FR&PR XXX

mieke T

Hier is de eerste natte sneeuw door mij geconstateerd. Dus, blijf genieten van die zon en dat buitje, ja dat hoort er bij. Heel leuk verblijf toegewenst op de boot, en, als ik jullie niet eerder op t scherm zie verschijnen, ook een lekkere en warme Kerst toegewenst.

bruinink

Hoi Mieke en Sjaak.We zijn weer helemaal bij.Jullie blijven genieten.Ik denk dat ik oud word.Want als ik lees wat jullie allemaal doen word ik er gewoon moe van.Alvast prettige dagen.En hou vol.Maar dat zal wel lukken. [Volgens mij heeft dat meisje van 9 jaar wel een klein beetje gelijk over dat rijk zijn.] Veel liefs Jannie en Jan.

Marina

Zo Roma's het klinkt weer geweldig. Steek onze ogen maar uit. We zitten hier in de wind regen kou etc. Moest vanmorgen krabben toen ik met de auto weg wilde gaan. Maar ja luxe paarden en werkpaarden. Al gaat dat in mijn geval niet meer op. verder wens ik jullie fijne dagen en een goed vakantierijk 2012. Lfs Marina

Lenie.

Sjaak en Mieke.
Dat meisje van 9jaar heeft wel mensenkennis,
dat zelfs zo‘n jong meisje dat door heeft.
bedankt weer voor de verhalen en wens jullie fijne
dagen toe.